FAKTORI ATRAKTIVNOSTI I IZGRADNJA MARKE POSLODAVCA IZ PERSPEKTIVE GENERACIJE Z (CROSBI ID 295283)
Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Srednoselec, Tomislav, Ružić, Erik, Benazić, Dragan
hrvatski
FAKTORI ATRAKTIVNOSTI I IZGRADNJA MARKE POSLODAVCA IZ PERSPEKTIVE GENERACIJE Z
U suvremenom, na znanju baziranom gospodarstvu, zaposlenici igraju iznimno važnu ulogu te mogu pridonijeti postizanju konkurentske prednosti. Upravo iz navedenih razloga poduzeća nastoje privući kvalitetne, vješte i znanjem oboružane zaposlenike te istovremeno potaknuti predanost kod postojećih. U tom se naporu sve više koriste marketinške tehnike i pristupi koji se temelje na poznavanju želja i potreba zaposlenika i potencijalnih zaposlenika. Provedeno istraživanje imalo je za cilj utvrditi važnost pojedinih faktora atraktivnosti poslodavaca u očima budućih posloprimaca i to u specifičnostima hrvatske nacionalne kulture. Povrh toga, istraživanjem se ukazalo na odnose i veze među pojedinim faktorima atraktivnosti te su prepoznate percepcije ispitanika prema obilježjima posla. Istraživanje je provedeno na uzorku od 72 ispitanika. Radi utvrđivanja međuovisnosti između pojedinih varijabli izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije. Kako bi se bolje objasnile percepcije mladih prema obilježjima posla provedena je eksplorativna faktorska analiza. Provedenim istraživanjem prepoznati su najvažniji te najmanje važni faktori atraktivnosti, prepoznate su signifikantne razlike prema spolu, te veze među pojedinim varijablama. Povrh toga, istraživanjem su prepoznata tri faktora atraktivnosti, a to su sadržajna atraktivnost radnog mjesta, materijalni uvjeti rada te sloboda u obavljanju posla. Doprinos ovoga rada sagledava se u prepoznavanju veza među pojedinim varijablama ali i prepoznavanjem faktora atraktivnosti radnog mjesta u specifičnostima Republike Hrvatske te kod mlađe generacije koja ulazi na tržište rada. Sve navedeno može pomoći praktičarima osobito menadžerima marketinga i menadžerima ljudskih resursa u oblikovanju atraktivnih radnih okolina, sa dimenzijama koje će predstavljat adekvatan odgovor na potrebe korisnika.
faktori atraktivnosti poslodavca ; marka poslodavca ; generacija Z
nije evidentirano
engleski
EMPLOYER ATTRACTIVENESS FACTORS AND EMPLOYER BRANDING FROM THE GEN Z PERSPECTIVE
nije evidentirano
: employer attractiveness factors, employer branding, Generation Z
nije evidentirano
Podaci o izdanju
9 (1)
2021.
143-154
objavljeno
1848-1299
1849-1723
10.31784/zvr.9.1.9
Povezanost rada
Ekonomija