Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti (CROSBI ID 20668)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija

Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts / Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti / Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela (ur.) Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021

Podaci o odgovornosti

Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela

hrvatski

Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti

U skladu s naslovom pojedinačne studije u ovoj knjizi artikulirane su u tri cjeline. Prva i najopsežnija objedinjuje skupinu muzikoloških tekstova koji analitički istražuju različite aspekte međukulturalnih interakcija srednjoeuropskih i mediteranskih glazbenih kultura, s posebnim osvrtom na glazbene izvore Dalmacije i na njihovu europsku kontekstualizaciju, a onda i na ostale nizove različitih diskurzivnih prostora (povijesnih, geografskih, društveno-političkih, etničkih, kulturoloških, estetičkih) u vezi s glazbom i glazbenicima te sa «širenjem» glazbene umjetnosti od centra do periferije i vice versa kroz mapiranje umjetničkih i kulturnih utjecaja i odnosa te glazbene migracije i repertoarne transfere. Druga skupina članaka objedinjuje tekstove s područja književnosti, kazališta i filma koji problematiziraju (ne)podudarnosti mediteranstva/sredozemstva i kontinenstva/panonstva, kako u svjetonazoru, tako i na književno-poetičnoj i filozofskoj razini. Trećoj skupini tekstova zajednička je intermedijalnost, unutar koje se razlažu raznoslojni asocijativni i značenjski aspekti odnosa glazbe i drugih umjetnosti u srednjoeuropskom i u mediteranskom kontekstu. Zbornik je radova trojezičan (hrvatski, engleski i talijanski jezik), sa sažetcima na hrvatskom ili na engleskom jeziku, odnosno na obama navedenim jezicima u slučaju talijanskih izvornika. Sastoji se od ukupno 38 članaka (opremljenih svim potrebnim znanstvenim aparatom). Njihovi su autori ugledni muzikolozi, književnici i teoretičari književnosti, romanisti, anglisti, germanisti, teatrolozi, povjesničari umjetnosti i sveučilišni profesori iz Austrije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Češke, Hrvatske, Irske, Italije, Mađarske, Njemačke, Poljske, Kosova i Srbije. Time se na odgovarajući način postiglo dublje razumijevanje prostorā koji koaguliraju i kondenziraju različita iskustva, slojeve i kulturna (materijalna i duhovna) nasljeđa, koja su zahvaćena složenim procesima svakovrsnih mijena. Te mijene dramatično (pre)oblikuju našu stvarnost i njezinu društvenu filozofiju, ali jednako tako čine duboku egzistencijalnu odrednicu nacionalnog i transnacionalnog kulturnog identiteta.

glazba ; književnost ; izvedbene umjetnosti ; Mediteran ; Srednja Europa

nije evidentirano

engleski

Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts

U skladu s naslovom pojedinačne studije u ovoj knjizi artikulirane su u tri cjeline. Prva i najopsežnija objedinjuje skupinu muzikoloških tekstova koji analitički istražuju različite aspekte međukulturalnih interakcija srednjoeuropskih i mediteranskih glazbenih kultura, s posebnim osvrtom na glazbene izvore Dalmacije i na njihovu europsku kontekstualizaciju, a onda i na ostale nizove različitih diskurzivnih prostora (povijesnih, geografskih, društveno-političkih, etničkih, kulturoloških, estetičkih) u vezi s glazbom i glazbenicima te sa «širenjem» glazbene umjetnosti od centra do periferije i vice versa kroz mapiranje umjetničkih i kulturnih utjecaja i odnosa te glazbene migracije i repertoarne transfere. Druga skupina članaka objedinjuje tekstove s područja književnosti, kazališta i filma koji problematiziraju (ne)podudarnosti mediteranstva/sredozemstva i kontinenstva/panonstva, kako u svjetonazoru, tako i na književno-poetičnoj i filozofskoj razini. Trećoj skupini tekstova zajednička je intermedijalnost, unutar koje se razlažu raznoslojni asocijativni i značenjski aspekti odnosa glazbe i drugih umjetnosti u srednjoeuropskom i u mediteranskom kontekstu. Zbornik je radova trojezičan (hrvatski, engleski i talijanski jezik), sa sažetcima na hrvatskom ili na engleskom jeziku, odnosno na obama navedenim jezicima u slučaju talijanskih izvornika. Sastoji se od ukupno 38 članaka (opremljenih svim potrebnim znanstvenim aparatom). Njihovi su autori ugledni muzikolozi, književnici i teoretičari književnosti, romanisti, anglisti, germanisti, teatrolozi, povjesničari umjetnosti i sveučilišni profesori iz Austrije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Češke, Hrvatske, Irske, Italije, Mađarske, Njemačke, Poljske, Kosova i Srbije. Time se na odgovarajući način postiglo dublje razumijevanje prostorā koji koaguliraju i kondenziraju različita iskustva, slojeve i kulturna (materijalna i duhovna) nasljeđa, koja su zahvaćena složenim procesima svakovrsnih mijena. Te mijene dramatično (pre)oblikuju našu stvarnost i njezinu društvenu filozofiju, ali jednako tako čine duboku egzistencijalnu odrednicu nacionalnog i transnacionalnog kulturnog identiteta.

music ; literature ; performing arts ; Mediterranean ; Central Europe

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2021.

978-953-6617-54-8

759

objavljeno

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Znanost o umjetnosti