Procjena zahtjevnosti nastave na daljinu iz perspektive učitelja (CROSBI ID 703783)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Gašpar, Andrea ; Rendulić, Ana
hrvatski
Procjena zahtjevnosti nastave na daljinu iz perspektive učitelja
Pandemija korona virusa donijela je mnogobrojne izazove i promjene u različitim segmentima ljudskog života. Jedan je od njih odgoj i obrazovanje te su se mnogi učitelji po prvi puta susreli s održavanjem nastave na daljinu (e- nastave). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati mišljenja učitelja osnovnih škola o zahtjevnosti različitih aspekata izvođenja nastave na daljinu. Istraživanje je provedeno u siječnju 2021. godine putem online ankete koja je kreirana u svrhu ovog istraživanja. Anketa se sastojala od 18 pitanja usmjerenih na aspekte izvođenja nastave na daljinu: tehničke ; organizacijske ; aspekt pripreme za nastavu ; dostupnost online materijala i resursa za korištenje u nastavi ; ostvarivanje komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima ; vrednovanje rada i praćenje napretka učenika te mogućnost uspostave suradnje s kolegama. Od učitelja se tražila i opća procjena kvalitete nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi te da predvide hoće li im iskustvo nastave na daljinu biti korisno u budućem radu. Anketu je ispunilo ukupno 77 učitelja dobi od 26 do 60 godina s radnim stažem od jedne do 38 godina, od čega 46 učitelja iz osnovnih škola po redovnom nastavnom planu i programu te 31 učitelj iz osnovnih škola po posebnom nastavnom planu i programu za učenike s teškoćama u razvoju. Rezultati ankete obrađeni su deskriptivnom statistikom i Mann-Whitney testom. Učitelji procjenjuju da im je prelazak s nastave u školi na nastavu na daljinu bio srednje zahtjevan ; najviše teškoća imali su u uspostavi komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima (81, 8%), a najmanje teškoća imali su u organizaciji vremena (32, 5). Većina je učitelja jako zahtjevnim ili zahtjevnim procijenila vrednovanje i praćenje napretka učenika u nastavi na daljinu (81, 9%). Opću kvalitetu nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi većina učitelja procjenjuje vrlo lošom ili lošom (61, 1%). No, većina ih ipak smatra da će im iskustvo nastave na daljinu unaprijediti rad u budućnosti (66, 2%). Nadalje, pretpostavka je bila da ne postoje značajne razlike između mišljenja učitelja iz osnovnih škola po redovnom planu i programu i učitelja iz osnovnih škola po posebnom planu i programu. Potvrđeno je nepostojanje razlika u svim aspektima, osim u aspektu uspostave komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima. Učitelji u osnovnim školama po posebnom planu i programu procjenjuju značajno zahtjevnijim ostvarivanje komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima tijekom provođenja nastave na daljinu od učitelja redovnih osnovnih škola. Ovim je istraživanjem vrednovana nastava na daljinu iz perspektive učitelja osnovnih škola. Dobiveni rezultati ukazuju na izazove s kojima su se susreli učitelji prilikom izvođenja nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi te mogu poslužiti kao smjernice za rješavanje teškoća u provođenju takve nastave u budućnosti.
nastava na daljinu (e-nastava), procjena učitelja, zahtjevnost
nije evidentirano
engleski
Assessment of the demands of distance learning from the perspective of teachers
nije evidentirano
online schooling, teachers assessment, complexity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Communication Management Forum 2021
predavanje
19.03.2021-20.03.2021
Zagreb, Hrvatska