Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća (CROSBI ID 703553)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikolić, Lidija
hrvatski
Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća
Tradicijska glazba ima svoje mjesto u školi u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća. Upoznajući tradicijsku glazbu kao dio nacionalne i regionalne tradicijske kulture, učenici izgrađuju svoj nacionalni kulturni identitet, a upoznajući glazbenu baštinu drugih naroda, izgrađuju svoje interkulturalne stavove. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi u kojoj je mjeri zastupljena tradicijska glazba u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda suvremene osnovne škole u Hrvatskoj i je li u proteklim dvama desetljećima bilo značajnijih promjena. Istraživanje je provedeno analizom sadržaja nastavnih programa i udžbenika za Glazbenu kulturu koji su u uporabi u proteklim dvama desetljećima. Analizirana je zastupljenost tradicijskih pjesama, brojalica te tradicijskih skladbi namijenjenih slušanju. Rezultati su pokazali kako su pjevanje tradicijskih pjesama i izvođenje tradicijskih brojalica najučestaliji tradicijski sadržaji u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole, dok je kod slušanja skladbi zastupljenost tradicijskih skladbi najčešće svedena na slušanje božićnih pjesama i tradicijskih plesova. Tijekom proteklih dvaju desetljeća zastupljenost hrvatskih tradicijskih pjesama i tradicijskih skladbi namijenjenih slušanju nepromijenjena je. U posljednjoj trećini promatranog razdoblja u udžbenicima može se uočiti smanjenje učestalosti tradicijskih brojalica i povećanje zastupljenosti tradicijskih pjesama drugih naroda. Povećanje udjela tradicijskih pjesama drugih naroda može biti odraz postavljenih interkulturalnih odgojno- obrazovnih ciljeva u proteklom desetljeću. U radu se ističe potreba provođenja empirijskih istraživanja u kojima bi se sustavnim promatranjem kvalitete nastavnog procesa utvrdilo stvarno mjesto tradicijske glazbe u nastavnoj praksi utvrđivanjem kvalitete primjera tradicijske glazbe te primjerenosti metodičkog pristupa, a onda i doživljaja te percepcije učenika koji će izgraditi njihov odnos prema tradicijskoj glazbi uopće.
brojalice ; promjene u nastavi Glazbene kulture ; slušanje glazbe ; tradicijska pjesma
nije evidentirano
engleski
The past two decades of traditional music in Music Culture classes in the first three grades of primary school
nije evidentirano
nursery rhymes ; changes in teaching Music Culture ; listening to music ; traditional song
nije evidentirano
Podaci o prilogu
62-63.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-35-1
Podaci o skupu
Međunarodni interdisciplinarni umjetničko-znanstveni skup: Pajo Kolarić i njegovo doba = International Interdisciplinary Artistic and Scientific Conference: Pajo Kolarić and his time
predavanje
26.05.2021-27.05.2021
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija