Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 441307)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavić, Iva Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj / Mohorić, Marijana (mentor); Zadar, 23000, Teološko-katehetski odjel, . 2021

Podaci o odgovornosti

Pavić, Iva

Mohorić, Marijana

hrvatski

Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj

Katolički je vjeronauk ponovno uveden u hrvatske škole početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća. Ponovnim se uvođenjem vjeronauka u školski sustav javlja potreba osposobljavanja stručnog kadra koji će moći organizirati i provoditi vjeronaučnu nastavu. Potreba za osposobljavanjem vjeroučitelja na visokim učilištima potiče na razmišljanje o tome na koji način organizirati osposobljavanje studenata za vjeroučiteljsku službu. Brine se i o trajnoj formaciji vjeroučitelja. Biskupi u svojim pismima progovaraju o potrebi organiziranja katehetskih škola koje za jedan od ciljeva imaju nadilaženje nedostatno formiranih vjeroučitelja. Tako se temeljna formacija postupno usustavljivala sve od potpisivanja Ugovora o suradnji na području odgoja i kulture između Republike Hrvatske i Svete Stolice 1996. godine do danas. Budući da je vjeronauk dio školskog sustava, on kao takav treba biti usmjeren na ostvarenje vlastitih odgojno-obrazovnih ciljeva, ali i odgojno- obrazovnih ciljeva škole. Budući da se u Republici Hrvatskoj od školske godine 2019./2020. počelo s provedbom eksperimentalnog programa Škola za život, taj je program zahvatio i Katolički vjeronauk, a time utječe i na temeljnu formaciju vjeroučitelja, barem u smislu ponovnog promišljanja o ciljevima i kompetencijama koje osoba stječe završetkom studija. Ključan je dio ovog rada vezan uz odnos kompetencija koje osoba stječe po završetku integriranog filozofsko- teološkog smjera, teološko-katehetskog ili studija teološko-religijskih znanosti i učeničkih kompetencija čiji je razvoj predviđen u kurikulu Katoličkog vjeronauka koji je donesen u okviru eksperimentalnog programa kurikulske reforme Škole za život.

učeničke kompetencije, formacija vjeroučitelja, kompetencije vjeroučitelja, Škola za život, kurikul

nije evidentirano

engleski

Basic formation of catholic religious teachers in Croatia

nije evidentirano

student competencies, religious teacher formation, religious teacher competencies, School for life, curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74

31.03.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Teološko-katehetski odjel

Zadar, 23000

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Teologija