Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne karakteristike suvremenog učitelja (CROSBI ID 703378)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Momić, Patricia ; Marić, Mirna Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne karakteristike suvremenog učitelja // Učitelj - između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.). Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 329-344

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Momić, Patricia ; Marić, Mirna

hrvatski

Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne karakteristike suvremenog učitelja

Svakodnevna odgojno-obrazovna praksa i veliki broj dosadašnjih istraživanja jed-noznačno su pokazali da, pored očekivanih relevantnih kompetencija odgajatelja, na uspješan odgoj i poučavanje znatnog efekta imaju i druge, nekognitivne karak-teristike odgajatelja. Prema Nacionalnom kurikulu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014) jedna od temeljnih značajki suvremenog odgajatelja jest kon-tinuirani profesionalni rast i razvoj koji je moguć uz svakodnevno promišljanje o vlastitom radu i djelovanju unutar odgojno-obrazovne prakse. Recentna istraživa-nja upućuju na to da su za ta promišljanja važne karakteristike odgajatelja kao što su njegova kreativnost, otpornost i osobine ličnosti s obzirom na njihovu među-sobnu povezanost i važan efekt na implicitnu pedagogiju odgajatelja. Također, o njihovu poticanju i razvoju trebalo bi promišljati u okviru inicijalnog obrazovanja odgajatelja i/ili programa stručnog usavršavanja. S obzirom na važnost navedenih karakteristika, osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitati kreativnost, otpornost i osobine ličnosti budućih odgajatelja, te analizirati njihov međuodnos. Istraživanje je provedeno na uzorku od 134 studentice Učiteljskog fakulteta upisanih na sveu-čilišni studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Deskriptivna analiza uputila je na procjene umjerene razine kreativnosti, umjerenih do povišenih razina svih osobina ličnosti, te visoke razine otpornosti kod budućih odgajateljica. Korelacijske su analize pokazale da postoji značajna pozitivna povezanost između kreativnosti i sociodemografskih varijabli, s obzirom na to da kreativnost značajno raste s dobi i studijskom godinom studentica. Nadalje, značajno su povezane i fokusne varijable, pa tako s porastom otvorenosti prema iskustvu značajno rastu razine kreativnosti, emocionalne stabilnosti, savjesnosti i ugodnosti, dok je otpornost značajno pozitivno povezana s većom emocionalnom stabilnosti i ugodnošću. Utvrđeni nalazi upućuju na važnost istraživanih karakteristika u okviru percepcije suvremenog odgajatelja, te diskurse u smjeru revizije postojećih studijskih programa i programa stručnog usavršavanja odgajatelja,

kreativnost, osobine ličnosti, psihička otpornost, budući odgajatelji

nije evidentirano

engleski

Creativity, resilience and personality as significant determinants of contemporary early childhood educator

nije evidentirano

creativity, personality traits, resilience, future early childhood educators

nije evidentirano

Podaci o prilogu

329-344.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Učitelj - između tradicije i suvremenosti

Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines

Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-325-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija