Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata (CROSBI ID 441261)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tanja Zelenika Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata / Neven Hrvatić (mentor); Mostar, Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Tanja Zelenika

Neven Hrvatić

hrvatski

Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata

Kultura škole je zbroj svih čimbenika koji djeluju u školi i oko nje, a utječe na sve što se događa u školi – na osjećaje, raspoloženje i ponašanje svih njezinih članova. Kad odgojno- obrazovna ustanova ima pozitivnu kulturu, znači da ima značajan profesionalni razvoj, uspješan kurikulum, pozitivna postignuća svojih učenika, međusobni odnosi su na visokoj razini, jedni drugima su podrška, zastupljena je suradnja s učenicima, roditeljima, zajednicom i sl. Nasuprot tomu, škola s negativnom, odnosno toksičkom kulturom je ona koja ne vrjednuje profesionalno učenje, odupire se promjenama, zanemaruje razvoj osoblja te tako onemogućuje uspjeh i kao takva može doprinijeti pojavi rizičnih ponašanja adolescenata. Adolescenti često pribjegavaju nekim oblicima ponašanja koji se osobito razlikuju od prihvatljivoga načina. Ponašanja koja se razlikuju od uobičajenog ponašanja adolescenata u nekoj sredini, a štetna i opasna su za pojedinca koji ih čini, a i za njegovu okolinu jesu rizična ponašanja adolescenata. U ovome radu, polazište istraživanja je uvjerenje da postoje razlike između sociodemografskih obilježja ispitanika, razlike između škola različitih obrazovnih programa i stupnja urbanizacije, s obzirom na dimenzije kulture škole, povezanost između vrijednosne orijentacije i sklonosti rizičnim oblicima ponašanja, kao i povezanost između prethodno navedenih varijabli. Nalazi istraživanja potvrđuju značajnu povezanost između negativne kulture škole i manifestiranja rizičnoga ponašanja. Osim toga, učenici koji imaju više samoaktualizacijske vrijednosti kulturu škole smatraju pozitivnijom i istovremeno pokazuju manje problema u eksternaliziranim rizičnim ponašanjima. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za bolje razumijevanje važnosti kulture škole, rizičnih ponašanja adolescenata i prevencije rizičnih ponašanja adolescenata na ovim prostorima.

kultura škole, eksternalizirani poremećaji u ponašanju, internalizirani poremećaji u ponašanju, prevencija rizičnih ponašanja adolescenata

nije evidentirano

engleski

School culture and adolescent risk behaviors

nije evidentirano

school culture, externalized behavioral disorders, internalized behavioral disorders, prevention of adolescent risk behaviors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

279

14.12.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti

Mostar

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija