Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene (CROSBI ID 703337)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene
Stjecanje i razvijanje kompetencija ravnatelja važna je sastavnica školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitenog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Školski/domski odgoj kao odgoj individualiteta predstavlja otvoren, dinamičan i stvaralački odgojni proces u kojem se prepliću relevantni činitelji odgoja (škola/dom, okružje, ravnatelj, učitelj/nastavnik/odgajatelj, otvoreni kurikulum). Upravljanje predstavlja oblikovanje unutarnjeg i vanjskog okruženja za djelotvoran skupni rad i vođenje škole/učeničkog doma prema ispunjenju cilja i zadataka. Ravnatelji su odgovorni za svakodnevno upravljanje u školi/učeničkom domu, nadziru odgojno-obrazovno osoblje (učitelje, nastavnike i odgajatelje) i osiguravaju kvalitetno obavljanje zadataka. Kurikularno planiranje proces je zajedničkog konstruiranja u kojem se postojeće znanje i razumijevanje propituje i provjerava u komunikaciji s drugima, revidiraju postojeći koncepti i nadograđuje znanje, a školski/domski kurikulum se konstruira, modificira, mijenja i oblikuje s obzirom na kulturu ustanove i okruženja u kojem škola/dom djeluje. Zbog toga se suvremeni kompetencijski pristup ravnatelja određuje znatno šire, kako bi se mogao snalaziti u novim situacijama i odnosima Kako je sociokulturni kontekst u kojem škola/dom i ravnatelj djeluju danas specifičan (različita su društvena očekivanja i u odnosu na školski kurikulum), sve više do izražaja dolaze praktične socijalne kompetencije (refleksivna, sposobnost socijalne imaginacije, sposobnost odlučivanja za uspješno djelovanje...), ali i ostale sposobnosti, pa se ravnateljski profesionalizam - od početnog, klasičnog - transformira i proširuje u složeni, obuhvaćajući stručna znanja (pedagoške strategije i tehnike, pitanja kurikuluma...), kao nukleus koji se kontinuirano obogaćuje novim kompetencijama, a čiji razvoj nužno prati stalne promjene društvenog, socijalnog, gospodarskog i odgojno- obrazovnog okružja.
škola, ravnatelj, kompetencije, kurikularane promjene
nije evidentirano
engleski
Director competencies and curricular changes
nije evidentirano
school, principal, competencies, curricular changes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2021.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena
pozvano predavanje
18.05.2021-19.05.2021
Zagreb, Hrvatska