Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta (CROSBI ID 441249)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Seletković, Tomislav Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta / Škojo, Tihana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2021

Podaci o odgovornosti

Seletković, Tomislav

Škojo, Tihana

hrvatski

Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta

Teorijski dio rada polazi od geneze umjetničkog odgoja i obrazovanja koje se zrcali u sveobuhvatnom i usporednom prikazu razvoja umjetničkog obrazovanja u svijetu i u Hrvatskoj. U didaktičko-metodičkom području umjetnosti se trebaju dovoljno jasno i „plastično“ odrediti pa ih se nužno stavlja u suvremeni konstruktivistički kontekst i interdisciplinarno povezuje, u ovom slučaju kroz prizmu otvorenog modela nastave predmeta Glazbene kulture. U umjetničkom području kurikuluma riječ je o prvom proklamirnom modelu otvorene nastave (2006). Empirijskim je istraživanjem utvrđena zastupljenost sljedećih dimenzija otvorene nastave u predmetu Glazbena kultura: organizacijsko otvaranje (oblikovanje radnog okruženja), metodičko otvaranje (učenje kao samoaktivni konstrukcijski proces pojedinca - vlastiti put učenja), sadržajno otvaranje (samoodređenje i suodređenje sadržaja - učenikovim interesima vođeno učenje) ; socijalno otvaranje (socijalno/personalno otvaranje uz temeljnu demokraciju i učeničko sudjelovanje u oblikovanju tijeka nastave, okvirnih uvjeta i strukture pravila - participiranje i uvažavanje učenika u pripremanju i organizaciji nastave) te institucionalno otvaranje nastave (povezanost škole i izvanškolskih oblika života - mogućnost razvoja demokratskih stavova i sposobnosti). Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji predmeta Glazbene kulture ne koriste slobodu, posebno u dimenzijama organizacijskog i sadržajnog otvaranja, što prema određenju otvorenog modela zapravo treba biti osnova otvaranja. Budući da je ovo prvo sustavno istraživanje koncepta otvorene nastave u dijelu kurikuluma umjetničkog područja, njegov doprinos znanosti ogleda se u utvrđivanju kvalitativnih obilježja i zastupljenosti pojedinih dimenzija otvorenosti. U budućnosti se može istražiti i učinkovitost dimenzija otvorenosti na odgojno- obrazovne ishode, što je osobito važno za oblikovanje optimalnog predmetnog kurikuluma te kurikuluma umjetničkog područja.

kurikulum umjetničkog područja, otvorena nastava, didaktički modeli, interdisciplinarnost, STEAM, cjeloviti razvoj učenika

nije evidentirano

engleski

Modern didactic models in the arts subjects

nije evidentirano

arts curriculum, open education, didactic models, interdisciplinarity, STEAM, holistic student development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

235

05.03.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti