Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta (CROSBI ID 441249)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Seletković, Tomislav
Škojo, Tihana
hrvatski
Suvremeni didaktički modeli u nastavi umjetničkih školskih predmeta
Teorijski dio rada polazi od geneze umjetničkog odgoja i obrazovanja koje se zrcali u sveobuhvatnom i usporednom prikazu razvoja umjetničkog obrazovanja u svijetu i u Hrvatskoj. U didaktičko-metodičkom području umjetnosti se trebaju dovoljno jasno i „plastično“ odrediti pa ih se nužno stavlja u suvremeni konstruktivistički kontekst i interdisciplinarno povezuje, u ovom slučaju kroz prizmu otvorenog modela nastave predmeta Glazbene kulture. U umjetničkom području kurikuluma riječ je o prvom proklamirnom modelu otvorene nastave (2006). Empirijskim je istraživanjem utvrđena zastupljenost sljedećih dimenzija otvorene nastave u predmetu Glazbena kultura: organizacijsko otvaranje (oblikovanje radnog okruženja), metodičko otvaranje (učenje kao samoaktivni konstrukcijski proces pojedinca - vlastiti put učenja), sadržajno otvaranje (samoodređenje i suodređenje sadržaja - učenikovim interesima vođeno učenje) ; socijalno otvaranje (socijalno/personalno otvaranje uz temeljnu demokraciju i učeničko sudjelovanje u oblikovanju tijeka nastave, okvirnih uvjeta i strukture pravila - participiranje i uvažavanje učenika u pripremanju i organizaciji nastave) te institucionalno otvaranje nastave (povezanost škole i izvanškolskih oblika života - mogućnost razvoja demokratskih stavova i sposobnosti). Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji predmeta Glazbene kulture ne koriste slobodu, posebno u dimenzijama organizacijskog i sadržajnog otvaranja, što prema određenju otvorenog modela zapravo treba biti osnova otvaranja. Budući da je ovo prvo sustavno istraživanje koncepta otvorene nastave u dijelu kurikuluma umjetničkog područja, njegov doprinos znanosti ogleda se u utvrđivanju kvalitativnih obilježja i zastupljenosti pojedinih dimenzija otvorenosti. U budućnosti se može istražiti i učinkovitost dimenzija otvorenosti na odgojno- obrazovne ishode, što je osobito važno za oblikovanje optimalnog predmetnog kurikuluma te kurikuluma umjetničkog područja.
kurikulum umjetničkog područja, otvorena nastava, didaktički modeli, interdisciplinarnost, STEAM, cjeloviti razvoj učenika
nije evidentirano
engleski
Modern didactic models in the arts subjects
nije evidentirano
arts curriculum, open education, didactic models, interdisciplinarity, STEAM, holistic student development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
235
05.03.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti