Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti (CROSBI ID 703291)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti
Iako se podzastupljene i ranjive skupine često spominju u kontekstu dostupnosti (visokoškolskog) obrazovanja, mogući pristup usmjeren je i prema razvoju suvremenih/inovativnih kurikuluma, gdje muzejsko okruženje otvara nove mogućnosti. Kada govorimo o podzastupljenim i ranjivim skupinama važan čimbenik je i njihova socijalna uključenost gdje je otvaranje muzeja prema njihovim potrebama važan segment. U okviru interkulturalnog odgoja i obrazovanju polazi se od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno, gdje „otvoreni“ muzeji, usmjereni prema podzastupljenim i ranjivim skupinama (kao što je to i Tiflološki muzej), postaju nezaobilazan činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih osoba, kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Kroz podupirući (i skriveni) kurikulum, usmjeren prema potrebama podzastupljenih i ranjivih skupina, kao i prilagodbe muzejskih sadržaja učenicima s različitim potrebama (i invaliditetom) promovira se odgoj i obrazovanje koji daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Suvremeno (su)konstruiran školski kurikulum artikulira sadržaje, programe, metode rada i postupke učitelja koji se neće odnositi samo na stjecanje znanja nego će, promatrajući svijet iz različitih filozofskih smjerova, u neposrednim dodirima razgrađivati različite socijalne stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima - gdje muzeji imaju važnu ulogu.
podzastupljene i ranjive skupine ; muzeji ; međukulturni odgoj i obrazovanje ; kurikul
nije evidentirano
engleski
Underrepresented and vulnerable groups: needs and opportunities
nije evidentirano
underrepresented and vulnerable groups ; museums ; intercultural education ; curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-100.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju
Ćosić, Nevenka
Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu
978-953-7287-41-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096