Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti (CROSBI ID 703291)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hrvatić, Neven Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti // Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.). Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021. str. 89-100

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti

Iako se podzastupljene i ranjive skupine često spominju u kontekstu dostupnosti (visokoškolskog) obrazovanja, mogući pristup usmjeren je i prema razvoju suvremenih/inovativnih kurikuluma, gdje muzejsko okruženje otvara nove mogućnosti. Kada govorimo o podzastupljenim i ranjivim skupinama važan čimbenik je i njihova socijalna uključenost gdje je otvaranje muzeja prema njihovim potrebama važan segment. U okviru interkulturalnog odgoja i obrazovanju polazi se od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno, gdje „otvoreni“ muzeji, usmjereni prema podzastupljenim i ranjivim skupinama (kao što je to i Tiflološki muzej), postaju nezaobilazan činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih osoba, kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Kroz podupirući (i skriveni) kurikulum, usmjeren prema potrebama podzastupljenih i ranjivih skupina, kao i prilagodbe muzejskih sadržaja učenicima s različitim potrebama (i invaliditetom) promovira se odgoj i obrazovanje koji daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Suvremeno (su)konstruiran školski kurikulum artikulira sadržaje, programe, metode rada i postupke učitelja koji se neće odnositi samo na stjecanje znanja nego će, promatrajući svijet iz različitih filozofskih smjerova, u neposrednim dodirima razgrađivati različite socijalne stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima - gdje muzeji imaju važnu ulogu.

podzastupljene i ranjive skupine ; muzeji ; međukulturni odgoj i obrazovanje ; kurikul

nije evidentirano

engleski

Underrepresented and vulnerable groups: needs and opportunities

nije evidentirano

underrepresented and vulnerable groups ; museums ; intercultural education ; curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-100.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju

Ćosić, Nevenka

Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu

978-953-7287-41-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija