Populizam u političkim kampanjama – primjer izborne kampanje za predsjednika Republike Hrvatske 2020. (CROSBI ID 441218)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tomašković, Ana
Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja
hrvatski
Populizam u političkim kampanjama – primjer izborne kampanje za predsjednika Republike Hrvatske 2020.
Ovaj rad istražuje prisutnost populističke retorike i populističkog komunikacijskog stila u govoru jedanaestero kandidata, proučavanom kroz televizijska sučeljavanja. Teorijskom podlogom definirani su populizam i indikatori populizma, zatim društvene i političke okolnosti koje doprinose jačanju populizma te potom mediji i karakteristike predsjedničkih izbora u Republici Hrvatskoj. Uz postavljene ciljeve istraživanja u empirijskom dijelu rada kvalitativna analiza sadržaja televizijskih sučeljavanja je korištena je kao istraživačka metoda. Rezultati su pokazali da je od osam korištenih tema uvodno obraćanje najčešće bio isticanje osobnih kvaliteta. Korištenju populističke retorike i populističkog komunikacijskog stila skloniji su bili stranački kandidati. Populizam se koristio više u sučeljavanjima za drugi krug, odnosno, više se koristila retorika i na privatnim medijima nego na javnom. No, populistički komunikacijski stil bio je prisutniji na javnom mediju, nego li na privatnim. S obzirom na Milanovića i Grabar-Kitarović istraživanje je pokazalo da je Milanović bio skloniji koristiti populistički komunikacijski stil, posebno tijekom drugog kruga čime je njegov govor bio više populistički.
populizam, izborna kampanja za predsjednika, televizijska sučeljavanja
nije evidentirano
engleski
Populism in political campaigns – an example of the election campaign for the President of the Republic of Croatia 2020.
nije evidentirano
populism, presidential election campaign, television debates
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49
25.03.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb