Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole (CROSBI ID 441193)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Keleković, Mateja
Brajković, Lovorka ; Piskač, Davor
hrvatski
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole
Cilj rada je bio proučiti i uočiti karakteristike nadopunjenog Eriksonovog modela identiteta na primjeru dvaju ženskih likova, Emme Bovary i Lucije Stipančić. U uvodnom dijelu se opisuje uloga identiteta te spoj s književnosti te se pobliže objasnilo razmišljanje Erika Eriksona i Jamesa Marcie vezano uz psihosocijalnu teoriju identiteta. Nakon toga saznajemo o teoriji 4 različita statusa identiteta (prema prisutnosti ili odsutnosti krize ili predanosti određenom životnom izboru) te njihove karakteristike. Opisani su životi autora romana te sami romani Gospođa Bovary i Posljednji Stipančići i na kraju su Lucijin i Emmin identitet analiziran kroz različite životne situacije pomoću teorije o četiri različita statusa identiteta. Jesu li njihovi identiteti identitet dani ili oblikovani kroz životno iskustvo i zajednicu u kojoj pojedinac živi, odnosno kako se identitet ostvaruje prihvaćanjem pravila te zajednice ili otporom prema njoj? Može li pojedinac bez obzira na situaciju u kojoj se nalazi utjecati na razvoj svog identiteta ili su glavni likovi oblikovani pod utjecajem odgoja i društva?
Eriksonova teorija identiteta, identitet, James Marcia i nadopunjen model teorije identiteta, realizam
nije evidentirano
engleski
Identity development of female's characters in lietrature
nije evidentirano
Erickson's theory of identity, identity, James Marcia and the supplemented model of identity theory, realism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
22.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet hrvatskih studija
Zagreb