Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika (CROSBI ID 703010)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Močinić, Snježana ; Lazarić, Lorena ; Gortan- Carlin, Ivana Paula Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika // KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.). Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 47-48

Podaci o odgovornosti

Močinić, Snježana ; Lazarić, Lorena ; Gortan- Carlin, Ivana Paula

hrvatski

Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika

Kao institucija koja predstavlja najvažniji izvor znanja, sveučilište treba služiti društvu i postati glavni čimbenik njegova razvoja te doprinositi unaprjeđenju uvjeta života u zajednici u kojoj djeluje. Kvaliteta sveučilišne nastave temelji se na neophodnim kompetencijama nastavnika u području istraživanja, učenja i poučavanja, obavljanja administracijskih poslova te primjeni novih saznanja kod rješavanja društvenih problema. Unatoč mnogobrojnim istraživanjima o kompetencijama visokoškolskih nastavnika na svijetskoj razini, smatramo da načini razvoja i vrednovanja pedagoško- psiholoških kompetencija još uvijek nisu dovoljno istraženi. Ovim pilot istraživanjem nastojali smo ispitati stavove sveučilišnih nastavnika o važnostima i načinima stjecanja pedagoško- psiholoških kompetencija za akademsku profesiju. Jedan od osnovnih ciljeva obrazovne politike Europske unije je posjedovanje navedenih kompetencija kao uvjet za zapošljavanje nastavnika u visokoškolskom obrazovanju. Stjecanje istih moralo bi se temeljiti na pohađanju certificiranih službenih programa edukacije za rad u visokoškolskoj nastavi. Krenuli smo od pretpostavke da sveučilišni nastavnici u Republici Hrvatskoj stječu pedagoško-psihološke kompetencije na različite načine te da njihovo stjecanje ne predstavlja obvezu pri zapošljavanju na sveučilištu. Istraživanje je provedeno putem novokonstruiranog upitnika za koji je utvrđena pouzdanost α=0, 804. Za obradu prikupljenih podataka koristili smo deskriptivnu i faktorsku analizu pomoću SPSS statističkog softverskog paketa. Iz provedenog istraživanja možemo zaključiti da ispitanici smatraju neophodnim uvođenje obveze formalnog završavanja pedagoško-psihološkog obrazovanja pri zapošljavanju na sveučilištu. Analizu dobivenih rezultata moguće je primijeniti kao znanstveni doprinos tematici koja se odnosi na razvoj i vrednovanje pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika.

pedagoško-psihološke kompetencije, visokoškolski nastavnici, suvremeno sveučilište, permanentno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Permanent professional training as the strongest link in the development of university professors’ pedagogical and psychological competencies

nije evidentirano

pedagogical and psychological competencies, higher education professors, contemporary university, permanent education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-48.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation

Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis

Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-324-5

Podaci o skupu

7. dani Šime i Ante Starčevića: globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine

ostalo

21.05.2021-21.05.2021

Gospić, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti