Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Smjernice za menadžment i marketing prekograničnih turističkih proizvoda (CROSBI ID 20560)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Đurkin Badurina, Jelena ; Rudan, Elena Smjernice za menadžment i marketing prekograničnih turističkih proizvoda. Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2021

Podaci o odgovornosti

Đurkin Badurina, Jelena ; Rudan, Elena

hrvatski

Smjernice za menadžment i marketing prekograničnih turističkih proizvoda

Kao jedan od rezultata prekograničnog projekta „Mitski park – Zajednička prekogranična turistička destinacija za očuvanje, zaštitu i promicanje baštine mitskog krajolika“, financiranog u okviru programa Interreg V-A Slovenija-Hrvatska, knjiga „Smjernice za menadžment i marketing prekograničnih turističkih proizvoda“ predstavlja znanstvenu monografiju posvećenu relativno neistraženoj temi u turističkoj literaturi. Kroz šest poglavlja knjige pojam prekograničnog turističkog proizvoda objašnjen je u teoriji i stavljen u kontekst mogućnosti financiranja iz programa Europske unije namijenjenog teritorijalnoj suradnji Interreg, operacionaliziran je kroz smjernice za menadžment i marketing u svakoj od faza njegova nastajanja te je na kraju aplikativno predstavljen na primjeru projekta Mitski park. Autorice su se u knjizi osvrnule na postojeću literaturu o turističkim proizvodima kao kompleksnim sklopovima pojedinačnih fizičkih proizvoda i neopipljivih usluga iz različitih komercijalnih i nekomercijalnih domena koje posjetitelj „konzumira“ tijekom svog boravka na destinaciji te predstavile specifičnosti prekograničnog turizma kao spoja turističkih vrijednosti, infrastrukture i usluga koje se pružaju u prekograničnoj regiji. Spoznaje do kojih su došle potvrđuju tezu o velikoj važnosti razvoja turizma (pogotovo pojedinih vrsta turizma posebnih interesa) u prekograničnim regijama. Naime, turizam ima značajan potencijal u generiranju ekonomskih i društvenih koristi, kao i u sprečavanju depopulacije ruralnih područja. Turizam kao važan segment suradnje između dionika na prekograničnim područjima i faktor u jačanju kohezije među državama članicama prepoznat je i od Europske unije i implementiran u program Interreg. Kroz program Interreg (posebice komponentu V-A koja se odnosi na prekograničnu suradnju) moguće je financirati turističke projekte kojima se stvaraju prekogranični turistički proizvodi zasnovani na održivoj valorizaciji postojećih prirodnih i/ili antropogenih resursa. Obilježja razvoja konkurentnih prekograničnih turističkih proizvoda udružena sa specifičnostima EU projekata (pogotovo administrativnog opterećenja potrebnog zbog praćenja izvršavanja projektnih ciljeva i transparentnosti trošenja dodijeljenih bespovratnih EU sredstava) predstavljaju kontekst u kojem su dane ključne preporuke za menadžment i marketing prekograničnih turističkih proizvoda stvorenih kroz EU projekte. Naglasak je stavljen na tri ključne faze razvoja prekograničnih turističkih proizvoda (planiranje, operacionalizaciju i pilotiranje te dugoročnu održivost), a u svakoj od tih faza poseban je osvrt dan na projektno partnerstvo i suradnju dionika (važno s aspekta EU projekata) te na marketing stvorenog turističkog proizvoda (važno s aspekta turističkog tržišta). Ključne smjernice za menadžment prekograničnih turističkih proizvoda uključuju naglasak na formiranje čvrstih projektnih partnerstava komplementarnih organizacija, osmišljavanje inovativnih atrakcija koje sadrže prekogranični karakter, uključivanje širokog kruga turističkih dionika u sve faze nastajanja prekograničnog turističkog proizvoda te inzistiranje na dosljednom ispunjenju projektom zacrtanih ciljeva. Što se tiče marketinga prekograničnih turističkih proizvoda, dosadašnja istraživanja, kao i analiza autorica, pokazala su da upravo u segmentu promocije i marketinga turističke ponude nastale prekograničnim EU projektima postoje veliki problemi koji rezultiraju nedovoljnom iskorištenošću stvorenih atrakcija na turističkom tržištu odnosno poništavanjem prekograničnog efekta koji bi one mogle imati uz drugačiji pristup. Stoga je bitno marketingu posvetiti veliku pozornost već u fazi projektne prijave, odnosno, potrebno je planirati aktivnosti i pripadajuće troškove kojima će turistička ponuda biti adekvatno predstavljena ciljnim skupinama, ali i široj javnosti. Prednosti korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije i ogroman utjecaj promoviranja putem društvenih mreža potrebno je obuhvatiti pripadajućim aktivnostima, ali vodeći računa o tome da je za online marketing potrebna visoka razina specifičnih znanja i vještina kako bi se postigao očekivani učinak i doseg. Inovativni marketinški alati i korištenje suvremenih pristupa u komunikaciji s potencijalnim posjetiteljima trebaju već biti sastavni dio projektne prijave, da se osigura tržišna valorizacija stvorenih proizvoda. Da ne bi sve ostalo na pregledu teorijske podloge i formiranju preporuka isključivo na temelju dosadašnjih istraživanja, u knjizi su opisana konkretna iskustva vezana uz projekt Mitski park i njegov glavni rezultat: stvaranje prekogranične turističke destinacije. Upravo kroz prikaz prakse konkretnog projekta moguće je vidjeti odstupanja teorije i prakse, kao i potrebu za kontinuiranim prilagođavanjem trenutačnim okolnostima i uvjetima na koje nije 11 uvijek moguće utjecati. Knjiga je nastala tijekom krize uzrokovane epidemijom COVID- 19 koja je izrazito negativan utjecaj imala upravo na turistička kretanja, stoga je posebno poglavlje posvećeno toj tematici i načinima na koje turističke destinacije kroz razvoj prekograničnog turizma i primjenu novih elemenata vezanih za sigurnost mogu povećati svoju konkurentnost u turbulentnoj i neizvjesnoj budućnosti. Doprinos ove knjige ogleda se u sistematiziranju postojećih i stvaranju novih znanja i spoznaja o prekograničnim turističkim proizvodima i njihovom menadžmentu i marketingu, koje mogu biti od koristi znanstvenicima u otvaranju novih istraživačkih pitanja, ali mogu poslužiti i turističkom sektoru u boljem planiranju i upravljanju postojećim i novim turističkim proizvodima te donosiocima odluka u planiranju novih segmenata u operativnim programima namijenjenim ostvarivanju kvalitetnije prekogranične suradnje u području turizma.

prekogranična turistička desticija ; prekogranična suradnja ; regionalni razvoj ; Hrvatska ; Slovenija

nije evidentirano

engleski

nije evidentirano

nije evidentirano

cross-border tourist destination ; cross-border cooperation ; local development ; Croatia ; Slovenia.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-7842-53-6

182

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice