Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 294458)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Katušić, Ana ; Burić, Ksenija Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23. (2021), 1.; 63-79. doi: 10.15516/cje.v23i1.3915

Podaci o odgovornosti

Katušić, Ana ; Burić, Ksenija

hrvatski

Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju

Muzikoterapija djeluje kao zasebna disciplina u interdisiciplinarnom području znanosti i umjetnosti. Za razliku od glazbenoga obrazovanja, muzikoterapija je usmjerena prema razvoju i jačanju neglazbenih vještina koristeći glazbu kao simbol emocionalnoga i osobnoga rasta. Svrha je ovoga rada prikazati pregled teorijskih osnova muzikoterapije na području humanističke psihologije i glazbene pedagogije, kao i razvoj modela muzikoterapije koji su proizašli iz navedenih teorijskih pravaca. Modeli muzikoterapije koji se najčešće koriste u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju zasnivaju se na improvizacijskim tehnikama muzikoterapije, a obuhvaćaju: terapiju slobodnom improvizacijom, kreativnu muzikoterapiju poznata kao Nordoff-Robbins model i Orff muzikoterapiju. Improvizacija u ovim modelima ima ključnu ulogu tijekom usvajanja i poticanja vještina. Korištenje zvukova, sviranje instrumenata, stvaranje glazbe ovdje i sada, omogućava izražavanje i istraživanje, a djeci pruža mogućnost samoostvarenja na različitim razvojnim područjima. Naposljetku u radu se nudi prikaz primjene muzikoterapije u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, njegove jedinstvenosti te poveznice u odnosu na pristup obrazovanja kroz glazbu sukladno postavljenim ciljevima Individualnog edukacijskog plana.

Individualni edukacijski plan ; muzikoterapija ; improvizacijski modeli ; obrazovanje ; djeca s teškoćama u razvoju

nije evidentirano

engleski

Music Therapy in Educating Children with Developmental Disabilities

nije evidentirano

Individual Education Plan ; music therapy ; improvisational models ; education ; children with developmental disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23. (1.)

2021.

63-79

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v23i1.3915

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice
Indeksiranost