Je li standardizacija obrazovanja opravdana? (CROSBI ID 69803)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus, Kornelija ; Jalušić, Anđelka
hrvatski
Je li standardizacija obrazovanja opravdana?
Mišljenja oko standardizacije obrazovanja nisu jedinstvena. Na jednoj strani su zagovornici standardizacije koji smatraju da su standardi dobar pokazatelj kvalitete obrazovanja na nacionalnoj i međunarodnoj razini što omogućuje usporedbe, a koje mogu biti dobre smjernice za inoviranje i/ili reforme obrazovanja. Temeljna je podloga ovog pristupa vjera u sposobnosti obrazovnih političara da oni znaju precizno odrediti što učenici trebaju znati i za što trebaju biti sposobni ( na tržištu rada) te na koji način nastavnici trebaju raditi. Na drugoj strani, protivnici standardizacije smatraju da je postavljanje standarda inherentno štetno jer određujući što i kako nastavnici i učenici trebaju raditi može umanjiti kvalitetu rada. Standardima se određuje što je važno namećući time analogiju industrijske proizvodnji, pri čemu učenici postaju „proizvodi“, a njihova se ponašanja određuju kao „izlazne vještine“, „kompetencije“ i „ishodi“. U potrazi za odgovorom na pitanje je li standardizacija obrazovanja opravdana, autorice u ovom radu analiziraju pro et contra standardizaciji obrazovanja koja se uvukla u obrazovne sustave diljem svijeta i posebno je izražena u neoliberalnoj politici i kulturi audita.
standardizacija obrazovanja, zagovornici i protivnici standardizacije obrazovanja, nastavnici, učenici
nije evidentirano
engleski
IS THE STANDARADIZATION OF EDUCATION JUSTIFIED?
nije evidentirano
standardization of education, advocates and opponents of standardization of education, teachers, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
191-206.
objavljeno
Podaci o knjizi
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2021.
978-953-361-081-4