Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Je li standardizacija obrazovanja opravdana? (CROSBI ID 69803)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus, Kornelija ; Jalušić, Anđelka Je li standardizacija obrazovanja opravdana? // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 191-206

Podaci o odgovornosti

Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus, Kornelija ; Jalušić, Anđelka

hrvatski

Je li standardizacija obrazovanja opravdana?

Mišljenja oko standardizacije obrazovanja nisu jedinstvena. Na jednoj strani su zagovornici standardizacije koji smatraju da su standardi dobar pokazatelj kvalitete obrazovanja na nacionalnoj i međunarodnoj razini što omogućuje usporedbe, a koje mogu biti dobre smjernice za inoviranje i/ili reforme obrazovanja. Temeljna je podloga ovog pristupa vjera u sposobnosti obrazovnih političara da oni znaju precizno odrediti što učenici trebaju znati i za što trebaju biti sposobni ( na tržištu rada) te na koji način nastavnici trebaju raditi. Na drugoj strani, protivnici standardizacije smatraju da je postavljanje standarda inherentno štetno jer određujući što i kako nastavnici i učenici trebaju raditi može umanjiti kvalitetu rada. Standardima se određuje što je važno namećući time analogiju industrijske proizvodnji, pri čemu učenici postaju „proizvodi“, a njihova se ponašanja određuju kao „izlazne vještine“, „kompetencije“ i „ishodi“. U potrazi za odgovorom na pitanje je li standardizacija obrazovanja opravdana, autorice u ovom radu analiziraju pro et contra standardizaciji obrazovanja koja se uvukla u obrazovne sustave diljem svijeta i posebno je izražena u neoliberalnoj politici i kulturi audita.

standardizacija obrazovanja, zagovornici i protivnici standardizacije obrazovanja, nastavnici, učenici

nije evidentirano

engleski

IS THE STANDARADIZATION OF EDUCATION JUSTIFIED?

nije evidentirano

standardization of education, advocates and opponents of standardization of education, teachers, students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-206.

objavljeno

Podaci o knjizi

U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju

Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-361-081-4

Povezanost rada

Pedagogija