Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj (CROSBI ID 69778)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vukelić, Nena ; Čekolj, Nadja ; Gregorović Belaić, Zlatka Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj // U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 147-168

Podaci o odgovornosti

Vukelić, Nena ; Čekolj, Nadja ; Gregorović Belaić, Zlatka

hrvatski

Zastupljenost održivog razvoja u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj

Budući učitelji smatraju se jednima od najvažnijih promicatelja održivog razvoja kroz implementaciju obrazovanja za održivi razvoj (OOR). Kako bi bili spremni integrirati OOR, moraju razviti ključne kompetencije održivosti (UNESCO, 2017). U osposobljavanju i pripremi budućih učitelja za OOR prepoznata je uloga visokog obrazovanja, a većina je recentnih radova u području visokog obrazovanja za održivi razvoj usmjerena upravo na potencijalna rješenja integracije OOR-a u studijske i nastavne programe (Cebrián, 2018). Cilj je ovog rada analizirati zastupljenost sadržaja i ishoda učenja OOR-a u studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Primijenjena je metoda kvalitativne analize sadržaja. Sadržaji OOR-a prisutni su u ukupno 31 kolegiju u svim studijskim programima učiteljskih studija u Hrvatskoj. Pritom, suprotno međunarodnim smjernicama za obrazovanje učitelja u kontekstu OOR-a (Leicht i sur., 2018), većina kolegija usmjerena je isključivo osvještavanju studenata i usvajanju znanja o pitanjima održivosti i održivog razvoja (ili samo jedne od njegovih dimenzija), dok je usmjerenost na osposobljavanje (budućih) učitelja za implementaciju OOR-a u potpunosti marginalizirana perspektiva. Rezultati analize pokazuju da su sadržaji OOR-a zastupljeni u vrlo malom broju u studijskim programima učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj, što upućuje na zaključak da postojeće obrazovanje ne osposobljava buduće učitelje u dovoljnoj mjeri za odgovor na zahtjeve koje postavlja implementacija OOR a.

obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovanje učitelja ; (budući) učitelji ; kvalitativna analiza sadržaja ; analiza studijskih programa

nije evidentirano

engleski

Representation of sustainable development in study programmes of teacher education in Croatia

nije evidentirano

education for sustainable development ; teacher education ; (future) teachers ; qualitative content analysis ; study programme analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-168.

objavljeno

Podaci o knjizi

U mreži paradigmi: Pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju - Zbornik u čast dr.sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu

Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-361-081-4

Povezanost rada

Pedagogija