Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 702839)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Zlatar-Vulić, Romana
hrvatski
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj
Hrvatska bilježi kontinuirani rast interesa za primjenu koncepta „društveno odgovornog poslovanja“ (DOP-a). Koncept društveno odgovornog poslovanja uključuje ekonomsku, ekološku i socijalnu odgovornost i kao takav prepoznat je kao važan čimbenik sve većeg broja poslovnih subjekata. Bez obzira na područje djelatnosti hrvatska poduzeća su prepoznala važnost uvođenja društveno odgovornog poslovanja u vlastitu strategiju djelovanja, a s ciljem formiranja održivog poslovanja i održive zajednice. Društveno odgovorno poslovanje prepoznali su i potrošači te se i kod njih bilježi sve veći interes za društvenu odgovornost poslovnih subjekata. Do sada su provedena brojna istraživanja vezana uz društvenu odgovornost hrvatskih poduzeća. Međutim, istraživanja se nisu bavila razumijevanjem društveno odgovornog poslovanja prehrambenih poduzeća od strane hrvatskih potrošača. Stoga, ovaj rad daje uvid u razumijevanje društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija od strane hrvatskih potrošača kao i informacije o tome koje je područje unutar društveno odgovornog poslovanja najvažnije za potrošače prilikom kupnje prehrambenih proizvoda. Istraživanje DOP-a te ponašanja potrošača u procesu kupnje prehrambenih proizvoda obuhvatilo je 105 ispitanika pretežno s područja sjeverozapadne Hrvatske. Istraživanje je provedeno online anketnim upitnikom u listopadu i studenom 2017. godine. Dobiveni rezultati statistički su obrađeni. Rezultati istraživanja su pokazali da potrošači prilikom kupnje prehrambenih proizvoda, najmanji značaj pridaju kontinuiranom pozitivnom financijskom poslovanju prehrambenih poduzeća dok najveći značaj pridaju društveno odgovornim aktivnostima poduzeća jer tako stječu osjećaj vlastitog doprinosa pozitivnom aspektu DOP-a, odgovornom ponašanju poduzeća prema okolišu i prirodnim resursima te brizi poduzeća za globalni okoliš. Istraživanje je pokazalo da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob i stručnu spremu potrošača kada se radi o utjecaju brige poduzeća za globalni okoliš na odluku o kupnji. Briga za globalni okoliš najvažnija je potrošačima srednje životne dobi te onima koji imaju završen preddiplomski ili diplomski studij.
društveno odgovorno poslovanje, odluka o kupnji, prehrambeni proizvodi
nije evidentirano
engleski
The most important elements of corporate social responsibility of food companies in the Republic of Croatia
nije evidentirano
corporate social responsibility, purchase decisions, food products
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-74.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka radova
Matešić, Mirjana
Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj
1849-8833
1849-8833
Podaci o skupu
11. konferencija o društveno odgovornom poslovanju (DOP)
ostalo
19.11.2019-20.11.2019
Zagreb, Hrvatska