Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KLJUČNA ODREĐENJA KREATIVNE INDUSTRIJE – NAZIVI, POJMOVI I MODELI (CROSBI ID 702801)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Horvat, Jasna ; Krstić, Darija ; Mlinarević, Kornelija KLJUČNA ODREĐENJA KREATIVNE INDUSTRIJE – NAZIVI, POJMOVI I MODELI // Kretanja - Europski realiteti / Đukić, Marina ; Ileš, Tatjana (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 321-344

Podaci o odgovornosti

Horvat, Jasna ; Krstić, Darija ; Mlinarević, Kornelija

hrvatski

KLJUČNA ODREĐENJA KREATIVNE INDUSTRIJE – NAZIVI, POJMOVI I MODELI

Milenijska uloga kreativne industrije znanstveno se počinje istraživati na izmaku proteklog i na početku trećeg milenija, a multidisciplinarnost i složenost fenomena potvrđuju njegove različite interpretacije. Cilj je rada utvrditi ključna određenja kreativne industrije počevši od njezinih različitih naziva, preko istraživačkih usmjerenosti na fenomene iz kojih proizlaze temeljni pojmovi kreativne industrije sve do imenovanja i grupiranja modela kreativne industrije koje je prepoznala znanstvena teorija, a na temelju potvrđene kreativne prakse. U pozadini kreativne industrije i svakog od njezinih modela nalaze se ekonomske i pravne zakonitosti te pitanja (kreativne) radne snage, poduzetničkih sposobnosti kreativne radne snage, autorskih prava i poslovanja na globalnom tržištu. Upravo stoga što u globalnom poretku nije poznata sveopće prihvatljiva formula za organiziranje kreativne industrije, istraživanja poznatih modela kreativne industrije dobivaju na važnosti te predstavljaju prvi korak u postupku znanstvenog istraživanja. U radu se donosi klasifikacija modela kreativne industrije (Johnson 2019) provedena s obzirom na četiri dimenzije umjetnosti i kulture: sektorsku, vremensku, prostornu i distribucijsku. Metodologija rada usmjerena je na komparativnu analizu 22 modela kreativne industrije (Johnson 2019), a sukladno utvrđenom prevladavanju dimenzija umjetnosti i kulture u pojedinom modelu. Zaključivanje o modelima kreativne industrije potkrijepljeno je primjenom analize ključnih riječi zastupljenih u modelima te određivanjem i usporedbom njihovih značenja. Zaključna razmatranja upućuju na novu klasifikaciju modela kreativne industrije jer klasifikacija 22 modela (Johnson 2019) dopušta i novu podjelu prema teorijskom, odnosno praktičnom ostvarenju modela. Autori uviđaju kako su teorijski modeli usmjereni na sadržaj i koncept modela te na sociološke relacije pojedinca i društva dok su praktični modeli usko povezani s prostorom, lokalnom zajednicom i ostvareni su na točno poznatom urbanom ili ruralnom području. Znanstveni doprinos rada ostvaren je u kritičkom osvrtu na predloženu klasifikaciju, u prijedlogu nove klasifikacije te u analizi ključnih pojmova kreativne industrije razvrstanih prema strukturnim elementima gospodarskih aktivnosti.

dimenzije kulture i umjetnosti, klasifikacija, kritički osvrt, milenijska industrija, strukturni elementi

The beginning of scientific research into the millennial role of the creative industry goes back to the end of the past and the beginning of the third millennium, and its multidisciplinary and complex phenomena confirm its various interpretations. The aim of this paper is to identify the key definitions of the creative industry, starting with its various names, through its research focus on the phenomena from which the basic concepts of the creative industry are derived, to naming and grouping the creative industry models recognised by scientific theory on the basis of validated creative practice. What lies in the background of the creative industry and each of its models are economic and legal principles and issues of the (creative) workforce, entrepreneurial skills of the creative workforce, copyright and business in the global market. As in the global order there is no universally accepted formula for organising the creative industry, research into well-known creative industry models is gaining importance and it represents the first step in the scientific research process. The paper presents a classification of the creative industry

engleski

KEY DEFINITIONS OF THE CREATIVE INDUSTRY – TERMS, CONCEPTS AND MODELS

nije evidentirano

dimensions of the arts and culture, classification, critical review, millennium industry, structural components

nije evidentirano

Podaci o prilogu

321-344.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kretanja - Europski realiteti

Đukić, Marina ; Ileš, Tatjana

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-26-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje