Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pomoćne povijesne znanosti u nastavi povijesti (osnovna i srednja škola) (CROSBI ID 441007)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dubravčić, Josip Pomoćne povijesne znanosti u nastavi povijesti (osnovna i srednja škola) / Galović, Tomislav (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2021

Podaci o odgovornosti

Dubravčić, Josip

Galović, Tomislav

hrvatski

Pomoćne povijesne znanosti u nastavi povijesti (osnovna i srednja škola)

Način na koji su pomoćne povijesne znanosti korištene u nastavi povijesti u osnovnoj školi i gimnaziji su u ovome rade obrađene kroz analizu udžbenika koji su odobreni od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske za 2014./2015. školsku godinu. Ovaj rad na početku obuhvaća kratak pregled samih pomoćnih povijesnih znanosti. Obrađene su one pomoćne povijesne znanosti koje sadržajno pripadaju proučavanju pomoćnih povijesnih znanosti, a spominju se u udžbenicima: numizmatika, heraldika, paleografija, epigrafija, veksilologija, sfragistika, diplomatika i kronologija. Ostale su (osim spomena) izbačene jer kao takve ne bi imale funkciju u ovome radu. U prvom dijelu rada se kvalitativnom i kvantitativnom analizom radi pregled navedenih udžbenika kako bi se dobio uvid u načine korištenja pomoćnih povijesnih znanosti unutar samih udžbenika. Promatrajući njihovu brojnost, svrhu i oblik u kojem se koriste, te davanjem nekih oglednih primjera kako se koriste, dobiva se slika koju učenici čitanjem o pomoćnim povijesnim znanostima mogu dobiti, te koji je trenutačni položaj pomoćnih povijesnih znanosti u nastavnom procesu. Drugi dio rada pruža određene načine kako se pomoćne povijesne znanosti mogu još više uključiti u nastavni proces, te što bi se s njima postiglo kod učenika.

pomoćne povijesne znanosti, nastava povijesti, udžbenici, osnovna škola, gimnazija

This thesis is analysing in what way are auxiliary historical sciences used in primary and secondary schools, through the analise of textbooks approved by Ministry of Science and Education of the Republic of Croatia for 2014/2015 school year. This thesis, at the beginning, gives a short overview about auxiliary historical sciences. Elaborated auxiliary historical sciences are those that belong to the study of auxiliary historical sciences and are used in schoolbooks: numismatics, heraldry, paleography, epigraphy, vexillology, sphragistics, diplomatics (study of documents) and chronology. Others (except for their mention) are excluded from this thesis, since they wouldn't have any function for this work. First part of this thesis is based on qualitative and quantitative analysis of textbooks, in order to gain insight in ways of using auxiliary historical sciences within the textbooks. By looking into their quantity, purpose and form in which they are used, and by giving some case studies how they are used, we will get a figure which students get after reading in textbooks about them. Also we will see current position of auxiliary his

engleski

Auxiliary Historical Sciences in History Teaching (Primary and Secondary School

nije evidentirano

auxiliary historical sciences, history teaching, textbooks, primary school, high school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

20.04.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Povijest