Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (CROSBI ID 69743)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević, Nena ; Lončarić, Darko
hrvatski
Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj
Istraživanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (OOOR) još uvijek nisu iznjedrila široko prihvaćene i validirane instrumente koji istražuju sve dimenzije, a postoji i potreba da se postojeći mjerni instrumenti prilagode i validiraju lokalnom kontekstu unutar kojeg se primjenjuju. Stoga je cilj ovog rada bio prevesti i utvrditi osnovne metrijske karakteristike odabranih instrumenata na uzorku srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji i kritički se osvrnuti na konceptualnu valjanost i adekvatnost pitanja unutar lokalnoga konteksta. U radu se istražuje konstruktna valjanost i pouzdanost tipa unutarnje konzistencije za četiri instrumenta koji mjere 1. Održivo ponašanje, 2. Osobne prepreke prema održivom razvoju, 3. Stavove prema obrazovanju za održivi razvoj i 4. Emocije prema održivosti (Grund i Brock, 2019, 2020). Rezultati konfirmatornih faktorskih analiza pokazali su kako nije potvrđena očekivana jednofaktorska struktura primijenjenih ljestvica osim na ljestvici Emocije prema održivosti, za koju je dobivena relativno slaba podrška jednofaktorskom modelu mjernog instrumenta. Pri provjeri faktorske strukture instrumenata uspoređeni su rezultati primjene različitih metoda procjene parametara (ML i DWLS) te su potvrđeni prethodni nalazi o neprimjerenosti korištenja većine standardnih graničnika podudaranja pri primjeni DWLS metode. Iznimka je SRMR pokazatelj koji je u različitim metodama procjene bio stabilan i usporediv te se nameće se kao jedini pokazatelj podudaranja uz kojeg je moguće primijeniti standardne graničnike podudaranja u DWLS metodi procjene parametara. U radu su dane preporuke i modificirane hrvatske verzije analiziranih ljestvica i podljestvica koje se mogu koristiti u daljnjim istraživanjima, a istodobno se postavlja i pitanje je li moguće imati univerzalne instrumente koji će mjeriti odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i njegove efekte?
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; validacija ; održivo ponašanje ; osobne prepreke ; stavovi ; emocije
Rad je realiziran u okviru interdisciplinarne suradnje dva projekta na Filozofskom i Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci.
engleski
Validation of measuring instruments in the field of education for sustainable development
nije evidentirano
education for sustainable development ; validation ; sustainable behavior ; personal barriers ; opinions ; emotions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-145.
objavljeno
Podaci o knjizi
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2021.
978-953-361-081-4