Model odabira lokacije oglasne površine uz cestu s aspekta sigurnosti cestovnog prometa (CROSBI ID 294052)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrkljan, Joso ; Mustapić, Miljenko ; Burazer Pavešković, Josip
hrvatski
Model odabira lokacije oglasne površine uz cestu s aspekta sigurnosti cestovnog prometa
U radu je prikazan prijedlog ekspertnog sustava koji može biti koristan u detekciji područja koja su s aspekta sigurnosti povoljna za postavljanje oglasnih površina uz cestovne prometnice. Urbanizacija generira povećanu mobilnost u urbanim sredinama što čini upravljanje vozilom kompleksnijom i distraktibilnijom radnjom za vozače. Distrakcija postaje glavni izazov za sve koji se bave cestovnom prometnom sigurnošću (znanstvena zajednica, automobilska industrija, nadležna tijela), a definirana je kao odvraćanje pozornosti od prioritetno bitnih aktivnosti za sigurnu vožnju. Pozornost vozača može biti ugrožena nizom čimbenika koji se pojavljuju u raznim oblicima pa je time istraživanje distrakcija zahtjevno i treba biti pažljivo metodološki pripremljeno i isplanirano. Dosadašnja istraživanja dokazuju da je distrakcija vodeći uzročnik prometnih nesreća dok istraživanja provedena testnim vožnjama na autocestama gdje su kombinirana veća brzina i gusto postavljene oglasne površine dokazuju da distrakcije u takvim uvjetima ugrožavaju sigurno upravljanje vozilom. Istraživanjem tematike identificirani su glavni generatori distrakcija u cestovnom prometu koji imaju daljnju podjelu po utjecaju na sigurnu vožnju. U prvom dijelu istraživanja prikazani su osnovni pojmovi iz područja oglašavanja u cestovnom prometu. Autori su metodom modeliranja predložili model ekspertnog sustava koji može biti koristan u detekciji područja koja su s aspekta sigurnosti povoljna za postavljanje oglasnih površina uz cestovne prometnice. Metodom klasifikacije pomoću simulatora vožnje klasificirani su određeni elementi oglasnih površina koji utječu na koncentraciju vozača u vožnji te direktno na sigurnost cestovnog prometa. Deskriptivne i inferencijalne statističke analize, metoda indukcije, dedukcije i sinteze korištene su za prikaz rezultata istraživanja. Dobiveni rezultati istraživanja simulatorom i ETG naočalama daju jasan obrazac ponašanja ljudske percepcije u vožnji, što čini validnu podlogu za izradu ekspertnog sustava za poboljšanja sigurnosti u prometu s aspekta distrakcije od strane oglasnih površina.
distrakcija, ekspertni sustavi, oglasne površine, sigurnost cestovnog prometa
nije evidentirano
engleski
Roadside ad space selection model from the aspect of road safety
nije evidentirano
distraction, expert systems, advertising space, road safety
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
2022.
17-26
objavljeno
0350-6886
1848-6347