Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model odabira lokacije oglasne površine uz cestu s aspekta sigurnosti cestovnog prometa (CROSBI ID 294052)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Vrkljan, Joso ; Mustapić, Miljenko ; Burazer Pavešković, Josip Model odabira lokacije oglasne površine uz cestu s aspekta sigurnosti cestovnog prometa // Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 64 (2022), 17-26

Podaci o odgovornosti

Vrkljan, Joso ; Mustapić, Miljenko ; Burazer Pavešković, Josip

hrvatski

Model odabira lokacije oglasne površine uz cestu s aspekta sigurnosti cestovnog prometa

U radu je prikazan prijedlog ekspertnog sustava koji može biti koristan u detekciji područja koja su s aspekta sigurnosti povoljna za postavljanje oglasnih površina uz cestovne prometnice. Urbanizacija generira povećanu mobilnost u urbanim sredinama što čini upravljanje vozilom kompleksnijom i distraktibilnijom radnjom za vozače. Distrakcija postaje glavni izazov za sve koji se bave cestovnom prometnom sigurnošću (znanstvena zajednica, automobilska industrija, nadležna tijela), a definirana je kao odvraćanje pozornosti od prioritetno bitnih aktivnosti za sigurnu vožnju. Pozornost vozača može biti ugrožena nizom čimbenika koji se pojavljuju u raznim oblicima pa je time istraživanje distrakcija zahtjevno i treba biti pažljivo metodološki pripremljeno i isplanirano. Dosadašnja istraživanja dokazuju da je distrakcija vodeći uzročnik prometnih nesreća dok istraživanja provedena testnim vožnjama na autocestama gdje su kombinirana veća brzina i gusto postavljene oglasne površine dokazuju da distrakcije u takvim uvjetima ugrožavaju sigurno upravljanje vozilom. Istraživanjem tematike identificirani su glavni generatori distrakcija u cestovnom prometu koji imaju daljnju podjelu po utjecaju na sigurnu vožnju. U prvom dijelu istraživanja prikazani su osnovni pojmovi iz područja oglašavanja u cestovnom prometu. Autori su metodom modeliranja predložili model ekspertnog sustava koji može biti koristan u detekciji područja koja su s aspekta sigurnosti povoljna za postavljanje oglasnih površina uz cestovne prometnice. Metodom klasifikacije pomoću simulatora vožnje klasificirani su određeni elementi oglasnih površina koji utječu na koncentraciju vozača u vožnji te direktno na sigurnost cestovnog prometa. Deskriptivne i inferencijalne statističke analize, metoda indukcije, dedukcije i sinteze korištene su za prikaz rezultata istraživanja. Dobiveni rezultati istraživanja simulatorom i ETG naočalama daju jasan obrazac ponašanja ljudske percepcije u vožnji, što čini validnu podlogu za izradu ekspertnog sustava za poboljšanja sigurnosti u prometu s aspekta distrakcije od strane oglasnih površina.

distrakcija, ekspertni sustavi, oglasne površine, sigurnost cestovnog prometa

nije evidentirano

engleski

Roadside ad space selection model from the aspect of road safety

nije evidentirano

distraction, expert systems, advertising space, road safety

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64

2022.

17-26

objavljeno

0350-6886

1848-6347

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Indeksiranost