Eksprerssionizm i grotesk v horvatskoi drame i teatre (CROSBI ID 69667)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Senker, Boris
ruski
Eksprerssionizm i grotesk v horvatskoi drame i teatre
U uvodnom dijelu članka prikazuju se političke, administrativne, gospodarske i kulturne promjene koje su nakon završetka Prvoga svjetskog rata izravno utjecale na hrvatsko kazalište, napose na dva profesionalna kazališta, zagrebačko i osječko. U nastavku je riječ o visokim umjetnički dosezima zagrebačkoga HNK-a u prvoj polopvici 1920.-h kad su ga vodili kritičar i prevoditelj Julije Benešić (intendant), kritičar i redatelj Branko Gavella (ravnatelj Drame) te dirigent i skladatelj Petar Konjović (ravnatelj Opere), s osvrtima na doprinose pomlađena glumačkog ansambla, redatelja (Gavella, I. Raić, T. Strozzi) i scenografa (T. Krizman, Lj. Babić, V. M. Uljaniščev). U središnjem dijelu članka analiziraju se ekspresionističke tendencije u dramskim tekstovima M. Krleže, U. Donadinija, K. Mesarića, J. Kulundžića, T. Strozzija i izdvajaju karakteristike koje su im zajedničke: noć kao vrijeme radnje, odbojnost prema gomili, neshvaćeni ili izopćeni pojedinac kao glavni lik i sl.
Eksprerssionizm ; grotesk
nije evidentirano
engleski
Expressionism and grotesque in Croatian drama and theatre
nije evidentirano
expressionism ; grotesque
nije evidentirano
Podaci o prilogu
383-400.
objavljeno
Podaci o knjizi
Iskusstvo v 20.veke. Serbii, Horvati i Slovenii
Zlydneva, Natalia
Moskva: Indrik
2019.
978-5-91674-526-9