Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1124004

Metodologija izvan okvira: Polakova igra


Dubovicki Snježana; Mirjana Beara
Metodologija izvan okvira: Polakova igra // U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, 2021. str. 93-114


CROSBI ID: 1124004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodologija izvan okvira: Polakova igra
(Out-of-Box Methodology: Polak’s Game)

Autori
Dubovicki Snježana ; Mirjana Beara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja

Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Izdavač
Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet

Grad
Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
93-114

ISBN
978-953-361-081-4

Ključne riječi
futurologija ; futurološke metode istraživanja ; kvalitativna metodologija ; odgoj i obrazovanje ; Polakova igra
(futurology ; futuristic research methods ; qualitative methodology ; education ; Polak s game)

Sažetak
Najistaknutiji aspekt razvoja sadašnje generacije skriven je u percepciji slike globalne budućnosti. Brojne sociološke studije bavile su se analizama predviđanja pozitivnih i negativnih scenarija budućnosti s različitih aspekata (filozofija, teologija, psihologija, povijest i antropologija), no jako je malo istraživanja koja su se odnosila na dublje analize „pogleda u budućnost“ iz perspektive pedagogije, didaktike i metodologije. Usprkos brojnim razlikama u stajalištima, mnogi su se autori u opisivanju teorija društvene dinamike prilikom predviđanja različitih budućih scenarija suprotstavljali teoriji kontinuiranog evolucijskog napretka uz pomoć genetike, biokemije, a u novije vrijeme sve više i umjetne inteligencije. S obzirom da u većini studija koje se bave istraživanjima odgoja i obrazovanja nailazimo na već dobro poznate istraživačke tehnike, ovaj rad ima za cilj predstaviti upravo suprotno: prikazati i sistematizirati dosadašnje spoznaje o relativno novoj istraživačkoj metodi praktičarima i znanstvenicima te pokazati različite mogućnosti njene primjene u kontekstu odgoja i obrazovanja, a posebno u pedagogiji i didaktici. Navedena metoda ulazi u domenu futuroloških istraživačkih metoda i svakako je jedna od onih koja zaslužuje ravnopravan tretman u odnosu na druge istraživačke metode. Metoda je nadahnuta osnovnim idejama za koje se zalagao sociolog Fred Polak koja je po njemu i dobila ime pa ju nazivamo Polakovom igrom (engl. Polak game) ili metodom „Gdje stojiš“ (engl. Where Do You Stand?). Peter Hayward je sa svojim suradnicima prvi kreirao proces koji je olakšao postupak provođenja ove metode koja se provodi u stvarnom vremenu, a od sudionika se traži da se pozicioniraju na jednom od četiri kvadranta. Kvadranti su raspoređeni prema zamišljenoj matrici 2x2 koja predstavlja četiri dimenzije: esencijalni pesimizam, esencijalni optimizam, optimizam mogućnosti utjecaja i pesimizam mogućnosti utjecaja. Uz pomoć voditelja (moderatora) od sudionika se očekuje da iskoriste fizički prostor u kojemu se nalaze kako bi preispitali pretpostavke o budućnosti na jednostavan, moćan i generativan način te demonstrirali svoje razumijevanje budućnosti u smislu očekivanja pozitivnog odnosno negativnog ishoda, s jedne strane, i njihovog osjećaja osobnog utjecaja na postizanje željenih promjena, s druge strane. Današnje je vrijeme doba denaturacije, a upravo planski i ciljano planiranje pozitivno usmjerene budućnosti može biti panaceja za većinu današnjih izazova s kojima se susrećemo i za većinu onih s kojima ćemo se tek susretati. U tome nam od iznimne pomoći može biti Polakova igra kao jedna od novijih mogućnosti u istraživanjima tema iz pedagogije, didaktike te odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IZIP – AFMI – 202022 - Afirmacija futurologije i futuroloških metoda u istraživanjima budućih učitelja i odgojiteja (Dubovicki, Snježana, VLASTITA-SREDSTVA ) ( POIROT)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Dubovicki Snježana; Mirjana Beara
Metodologija izvan okvira: Polakova igra // U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, 2021. str. 93-114
Dubovicki Snježana & Mirjana Beara (2021) Metodologija izvan okvira: Polakova igra. U: Kovač, V., Rončević, N. & Gregorović Belaić, Z. (ur.) U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja. Rijeka, Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, str. 93-114.
@inbook{inbook, year = {2021}, pages = {93-114}, keywords = {futurologija, futurolo\v{s}ke metode istra\v{z}ivanja, kvalitativna metodologija, odgoj i obrazovanje, Polakova igra}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Metodologija izvan okvira: Polakova igra}, keyword = {futurologija, futurolo\v{s}ke metode istra\v{z}ivanja, kvalitativna metodologija, odgoj i obrazovanje, Polakova igra}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci, Filozofski fakultet}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, year = {2021}, pages = {93-114}, keywords = {futurology, futuristic research methods, qualitative methodology, education, Polak s game}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Out-of-Box Methodology: Polak’s Game}, keyword = {futurology, futuristic research methods, qualitative methodology, education, Polak s game}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci, Filozofski fakultet}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font