Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 440847)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Milas, Mate Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika / Vlado Pandžić (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Milas, Mate

Vlado Pandžić

hrvatski

Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika

Doktorski rad mr. sc. Mate Milasa Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika sadrži šest poglavlja. U poglavlju Povijest nastave slovnice i nastave skladnje iznesen je kratak pregled nastave slovnice i skladnje od antike do danas. U poglavlju Uloga i način slovničke poduke u nastavi materinskoga jezika problematizira se svrhovitost učenja slovnice materinskoga jezika te nastavne metode obrade slovničkih tema. U poglavlju Skladanjsko gradivo u osnovnoj i srednjoj školi istražuje se trenutačna nastava hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi analizom nastavnih planova i programa, udžbenika i radnih bilježnica. U poglavlju Istraživanje skladnje učeničkih pisanih narativnih tekstova i tekstova književnika za djecu i mladež iznose se rezultati eksperimentalnoga istraživanja skladnje pripovjednih pisanih tekstova sto osam (108) učenika 3., 5., 6. i 7. razreda osnovne škole, 1. i 3. razreda srednje škole te osamnaest (18) književnika za djecu i mladež. U poglavlju Istraživanje razlika u skladnji govornih i pisanih učeničkih narativnih tekstova iznose se rezultati komparativnog istraživanja skladnje učeničkoga govornog i pisanog teksta na istu temu osamnaest (18) učenika 3., 5. i 7. razreda osnovne škole. U završnom poglavlju Prijedlozi vježbi u nastavi skladnje i primjeri ustrojavanja skladanjskih nastavnih jedinica na konkretnim se primjerima prezentiraju skladanjske vježbe za čiju se veću zastupljenost u nastavi autor zalaže smatrajući da se pomoću njih eksplicitno lingvističko znanje može staviti u funkciju razvoja komunikacijske kompetencije. Znanstveni doprinos rada očituje se u prikazu povijesti nastave slovnice i skladnje, sustavnoj analizi i vrjednovanju nastave hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi provedenima uz referiranje na stručnu literaturu iz područja skladnje i nastave skladnje te u prikazu skladnje učeničkih narativnih tekstova. Praktičan se doprinos rada očituje u novim prijedlozima za nastavu skladnje, prezentiranima ustrojavanjem nastavnih jedinica za određene skladanjske teme.

nastava gramatike, nastava sintakse, povijest nastave gramatike, svrsishodnost gramatičke poduke, komunikacijska kompetencija, govorna i pisana sintaksa

nije evidentirano

engleski

Croatian syntax in Croatian language teaching

nije evidentirano

grammar teaching, syntax teaching, history of grammar teaching, the effectiveness of mother tongue grammar teaching, communicative competence, oral and written syntax

nije evidentirano

Podaci o izdanju

302

10.04.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija