Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti (CROSBI ID 702359)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šušić, Mirela Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti // Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka / Baković, Ivica ; Frančić, Anđela ; Malnar Jurišić, Marija et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 188-189

Podaci o odgovornosti

Šušić, Mirela

hrvatski

Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti

Interpretacija je poseban način razumijevanja i prikazivanja književnog djela, ponekad ju je teško razlikovati od književnoteorijske analize i kritike. Međutim, analizom se književno djelo raščlanjuje na sastavne dijelove kako bi se moglo sagledati u svojoj složenosti, dok je kritika postupak koji teži ocjeni kvalitete književnog djela, a interpretaciji je zadaća otkrivanje unutarnjih zakonitosti strukture književnog djela. Interpretirati znači logičkim putem prikazati estetsku bit književnog djela i osvijetliti njegovu umjetničku osebujnost i osobitost, upravo ostvarenu u njegovoj jedinstvenosti i neponovljivosti. Kako je književno djelo kao umjetnina „živo“ i kao takvo neiscrpno, ne iznenađuje činjenica kako ni do danas u književnoj znanosti ne postoji apsolutna teorija interpretacije s opće prihvaćenim logičkim pojmovnim aparatom. Tako se tumačenje književnog teksta temelji na više različitih književnih teorija koje upravo raznolikošću i međusobnim nadopunjavanjem svojih različitih teorijsko-metodoloških stavova obogaćuju književnu znanost i osvjetljuju književna djela koja nisu nikada „do kraja“ interpretirana, niti po svojoj biti mogu biti. Znanstvena interpretacija postupak je kojim se dolazi do znanstvene spoznaje čija se vrijednost može afirmirati ili negirati metodološki usustavljenim književnoznanstvenim diskursom, može se baviti pojedinačnim elementom književnog djela i pretpostavlja novost. Školska interpretacija ima odgojno- obrazovnu svrhu, bavi se svim bitnim elementima književnog djela i ne mora pružati novost, ali s obzirom na mogućnost njezine primjene u nastavi književnosti na svim stupnjevima obrazovanja od osnovnoškolskog do visokoškolskog stupnja, može dovesti do znanstvene interpretacije.

interpretacija ; nastava književnosti ; metodika književnosti

nije evidentirano

engleski

Scientific and school interpretation in teaching literature

nije evidentirano

interpretation ; literature teaching ; literature methodology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

188-189.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka

Baković, Ivica ; Frančić, Anđela ; Malnar Jurišić, Marija ; Molvarec, Lana ; Petrović, Bernardina

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

Podaci o skupu

Sedmi hrvatski slavistički kongres u Šibeniku od 25. do 28. rujna 2019

predavanje

25.09.2019-28.09.2019

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Književnost