Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost tjelesnog vježbanja u ranoj i predškolskoj dobi kod djece s poremećajima iz autističnog spektra (CROSBI ID 702351)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea Važnost tjelesnog vježbanja u ranoj i predškolskoj dobi kod djece s poremećajima iz autističnog spektra. 2018. str. 28-29

Podaci o odgovornosti

Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea

hrvatski

Važnost tjelesnog vježbanja u ranoj i predškolskoj dobi kod djece s poremećajima iz autističnog spektra

Tjelesno vježbanje u ranoj i predškolskoj dobi ima važan utjecaj na rast i razvoj djece, pravilno držanje tijela, prevenciju kroničnih bolesti, prevenciju pretilosti, zadovoljavanje potrebe za igrom i kretanjem te razvijanje poželjnih obrazaca ponašanja te utječe na razvoj sportskog ponašanja. Negativne posljedice izostanka vježbanja ili nepravilnog vježbanja u ranoj i predškolskoj dobi mogu dovesti do nepravilnog držanja tijela, pojave ravnih stopala, prekomjerne tjelesne težine, slabijeg funkcioniranja krvožilnog sustava te smanjenja funkcija sustava za kretanje. Stereotipno držanje tijela djece s poremećajima iz autističnog spektra pogoduje deformitetima koštano-mišićnog sustava (kifoza, skolioza, spuštena stopala) što se tjelesnim vježbanjem može ublažiti. Najčešće smetnje ponašanja djece s poremećajem iz autističnog spektra u procesu učenja i poticanja na kineziološku aktivnost su smanjena tjelesna aktivnost, usporena motorička aktivnost, anksiozne reakcije, pružanje otpora kod učenja i poticaja na kretanje, inzistiranje na provođenju svoje neprimjerene zamisli, teškoće razumijevanja, poremećaj percepcije, nedovoljna pažnja te smetnje komunikacije. Vrlo veliki značaj ima i prehrana kod djece s poremećajima iz autističnog spektra, budući da postoje spoznaje da osobe s poremećajima iz autističnog spektra imaju smetnje probavnog sustava pa se te iste smetnje mogu manifestirati i na psihološkim reakcijama. Uzroci nastanka pretilosti kod djece s poremećajima iz autističnog spektra su nedovoljno sudjelovanje u tjelesnoj aktivnosti, neodgovarajuća prehrana, učestalo korištenje propisanih lijekova, metabolički i hormonalni poremećaj. Cilj ovog rada je ukazati na važnost provođenja tjelesne aktivnosti kod djece s poremećajima iz autističnog spektra kojom se potiče usmjerenost pažnje, u odnosu s okolinom i razini prilagodbe, smanjenje obrazaca nepoželjnih ponašanja, smanjivanje stereotipnih aktivnosti te poboljšanju integracijskih i komunikacijskih vještina budući da intenzivne tjelesne aktivnosti u dječjoj dobi povoljno utječu na uklanjanje hiperaktivnosti, a u odrasloj dobi suzbijaju agresiju i destruktivno ponašanje. Nedovoljno sudjelovanje u tjelesnoj aktivnosti ovisi o većem broju faktora kao što su: nedostatak svijesti o važnosti tjelovježbe i kvalitetne prehrane za zdravlje, teškoće u socijalnoj interakciji i komunikaciji s vršnjacima, niže razine motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, sjedilački način života njihovih roditelja, mali broj dobro organiziranih sportskih sadržaja u lokalnoj zajednici, nedostatak svijesti djece s poremećajem autističnog spektra i njihovih roditelja o važnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću na zdravlje.

djeca s poremećajem autističnog spektra, tjelesna aktivnost, pravilna prehrana

nije evidentirano

engleski

The importance of physical exercise in early and preschool age in children with autism spectrum disorders

nije evidentirano

children with autism spectrum disorders, physical activity, proper nutrition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-29.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

47. Simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju Hrvatskog liječničkog zbora s međunarodnim sudjelovanjem

poster

30.11.2018-01.12.2018

Požega, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti