Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju (CROSBI ID 293757)
Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija
hrvatski
Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju
Ideja o povezanosti mucanja i jezika potiče istraživanja niz godina, no rezultati nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti djece koja mucaju (DKM) slabije, dok druga nisu utvrdila razlike u odnosu na vršnjake urednoga govornog razvoja (DKNM). Ciljevi su rada ispitati razlike u razumijevanju i proizvodnji sintaktičkih struktura između djece koja mucaju i djece koja ne mucaju, te ispitati povezanost sintaktičkih sposobnosti djece koja mucaju i jakosti mucanja. U istraživanju je sudjelovalo petnaestero djece koja mucaju i petnaestero koja ne mucaju. Jakost mucanja ispitana je instrumentom za ispitivanje jakosti mucanja (Stuttering Severity Instrument – SSI). Korišten je i test razumijevanja gramatike (TROG-2:HR) te hrvatska inačica višejezičnoga instrumenta za procjenu pripovijedanja (Multilingual Assessment Instrument for Narratives – MAIN). Izračunate su prosječna duljina komunikacijske jedinice, koja je pokazatelj sintaktičke složenosti u jezičnoj proizvodnji, te gustoća klauza. Viši rezultat na ovoj mjeri znači da je ispitanik u nekome jezičnom uzorku upotrijebio više zavisnosloženih rečenica. Rezultati su pokazali da se DKM ne razlikuje od DKNM-a na testu TROG- 2:HR, kao ni prema prosječnoj duljini komunikacijske jedinice i gustoći klauza (pismeno i usmeno). Ne postoji značajna povezanost između jačine mucanja i prosječne duljine komunikacijske jedinice i gustoće klauza. Rezultati se mogu tumačiti u smjeru nepostojanja razlika u jezičnim sposobnostima dviju skupina ispitanika, ali ih je potrebno oprezno interpretirati zbog mogućega utjecaja terapije na jezične sposobnosti.
dječji jezik, mucanje, sintaktičke sposobnosti, prosječna duljina komunikacijske jedinice, gustoća klauza
nije evidentirano
engleski
Syntactic skills of children who stutter
nije evidentirano
child language, stuttering, syntactic abilities, mean length of communication unit, clausal density
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37 (2)
2020.
179-204
objavljeno
0352-7565
1849-2126
https://doi.org/10.22210/govor.2020.37.09