Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju (CROSBI ID 293757)

Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija

Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju // Govor : časopis za fonetiku, 37 (2020), 2; 179-204. doi: https://doi.org/10.22210/govor.2020.37.09

Podaci o odgovornosti

Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija

hrvatski

Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju

Ideja o povezanosti mucanja i jezika potiče istraživanja niz godina, no rezultati nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti djece koja mucaju (DKM) slabije, dok druga nisu utvrdila razlike u odnosu na vršnjake urednoga govornog razvoja (DKNM). Ciljevi su rada ispitati razlike u razumijevanju i proizvodnji sintaktičkih struktura između djece koja mucaju i djece koja ne mucaju, te ispitati povezanost sintaktičkih sposobnosti djece koja mucaju i jakosti mucanja. U istraživanju je sudjelovalo petnaestero djece koja mucaju i petnaestero koja ne mucaju. Jakost mucanja ispitana je instrumentom za ispitivanje jakosti mucanja (Stuttering Severity Instrument – SSI). Korišten je i test razumijevanja gramatike (TROG-2:HR) te hrvatska inačica višejezičnoga instrumenta za procjenu pripovijedanja (Multilingual Assessment Instrument for Narratives – MAIN). Izračunate su prosječna duljina komunikacijske jedinice, koja je pokazatelj sintaktičke složenosti u jezičnoj proizvodnji, te gustoća klauza. Viši rezultat na ovoj mjeri znači da je ispitanik u nekome jezičnom uzorku upotrijebio više zavisnosloženih rečenica. Rezultati su pokazali da se DKM ne razlikuje od DKNM-a na testu TROG- 2:HR, kao ni prema prosječnoj duljini komunikacijske jedinice i gustoći klauza (pismeno i usmeno). Ne postoji značajna povezanost između jačine mucanja i prosječne duljine komunikacijske jedinice i gustoće klauza. Rezultati se mogu tumačiti u smjeru nepostojanja razlika u jezičnim sposobnostima dviju skupina ispitanika, ali ih je potrebno oprezno interpretirati zbog mogućega utjecaja terapije na jezične sposobnosti.

dječji jezik, mucanje, sintaktičke sposobnosti, prosječna duljina komunikacijske jedinice, gustoća klauza

nije evidentirano

engleski

Syntactic skills of children who stutter

nije evidentirano

child language, stuttering, syntactic abilities, mean length of communication unit, clausal density

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37 (2)

2020.

179-204

objavljeno

0352-7565

1849-2126

https://doi.org/10.22210/govor.2020.37.09

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice
Indeksiranost