Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slušanje i upoznavanje umjetničke glazbe kao središnje područje u nastavi glazbe - da ili ne? (CROSBI ID 702284)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Slušanje i upoznavanje umjetničke glazbe kao središnje područje u nastavi glazbe - da ili ne? // Teorijsko i umetničko u pedagogiji scenskih umetnosti / Petrović, M. (ur.). Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2018. str. 37-40

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Slušanje i upoznavanje umjetničke glazbe kao središnje područje u nastavi glazbe - da ili ne?

Sve do kraja 19. stoljeća pjevanje i učenje glazbene teorije bile su jedine aktivnosti u nastavi glazbe u općeobrazovnim školama. Za uvođenje drugih aktivnosti, kao što su slušanje glazbe, glazbeno stvaralaštvo ili sviranje, bila je potrebna odgovarajuća oprema (uređaji za reprodukciju zvuka), odnosno odgovarajući glazbeni instrumenti, kakvima se učitelji glazbe počinju intenzivnije koristiti tek početkom dvadesetog stoljeća. Za uvođenje slušanja i upoznavanja glazbe kao jednog od područja u nastavi glazbe prvi su se zalagali Theodor W. Adorno i Michael Alt koji su naglašavali kako se učenicima u školi treba posredovati umjetnička glazba, dok su pjevanje dovodili u pitanje. Tijekom protekla dva desetljeća i hrvatski autori sve više raspravljaju o potrebi stavljanja naglaska na slušanje glazbe u općeobrazovnim školama, odnosno o slušanju i upoznavanju umjetničke glazbe. Budući da rezultati ranije provedenih istraživanja pokazuju kako izloženost umjetničkoj glazbi i ponovljeno slušanje utječu na glazbene preferencije te da djeca mlađe školske dobi imaju pozitivno mišljenje o toj vrsti glazbi, autori smatraju da je potrebno krenuti s njezinim upoznavanjem od što ranije dobi. Pitanje je jedino treba li slušanje i upoznavanje glazbe imati status središnjeg i jedinog obveznog područja u nastavi glazbe u općeobrazovnim osnovnim školama, kakav ima i trenutno u hrvatskim školama prema postojećem Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (2006), ili treba biti ravnopravno s ostalim područjima – pjevanjem, sviranjem i glazbenim stvaralaštvom. U radu ćemo prikazati rezultate istraživanja koje ima za cilj utvrdili kakvo je mišljenje učitelja primarnog obrazovanja i nastavnika glazbe zaposlenih u općeobrazovnim osnovnim školama o važnosti područja slušanja i upoznavanja glazbe te o njegovoj zastupljenosti u nastavi glazbene kulture u odnosu na ostala nastavna područja. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupke koristit ćemo anketiranje, procjenjivanje i rangiranje, a kao instrumente anketni upitnik, ljestvice procjene i ljestvice za rangiranje. Za obradu i analiziranje rezultata koristit ćemo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Očekujemo da će rezultati provedenog istraživanja pokazati da većina učitelja (učitelja primarnog obrazovanja i učitelja glazbene kulture) smatra da slušanje glazbe treba imati značajno mjesto u nastavi glazbe, ali da pritom ono treba biti ravnopravno s ostalim nastavnim područjima. Osim toga, očekujemo da će učitelji primarnog obrazovanja isticati da je područje pjevanja važnije od slušanje glazbe.

osnovna općeobrazovna škola, nastava glazbene kulture, slušanje i upoznavanje glazbe, učitelji primarnog obrazovanja, učitelji glazbene kulture

nije evidentirano

engleski

Listening to and Getting Acquainted with Classical Music as a Central Area in Music Teaching - Yes of No?

nije evidentirano

basic general education, music education, music listening and learning, primary education teachers, music culture teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-40.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

978-86-88619-97-4

Podaci o matičnoj publikaciji

Teorijsko i umetničko u pedagogiji scenskih umetnosti

Petrović, M.

Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd

Podaci o skupu

21. pedagoški forum scenskih umetnosti

predavanje

28.09.2018-30.09.2018

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija