Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi jezika (CROSBI ID 702263)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Barčot, Branka ; Milčić, Tanja Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi jezika // SLAVOFRAZ 2018.: Frazeologija, učenje i poučavanje Rijeka, Hrvatska, 19.04.2018-21.04.2018

Podaci o odgovornosti

Barčot, Branka ; Milčić, Tanja

hrvatski

Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi jezika

S obzirom na činjenicu da se frazeologija kao lingvistička disciplina počinje razvijati tek sredinom 20.st., jezikoslovci svoju pozornost najprije usmjeravaju na razna teorijska pitanja primjenjujući pri tome različite pristupe (primjerice, strukturalistički, kognitivni, lingvokulturološki). Posljedica toga jest činjenica da je frazeodidaktika postala najslabijom karikom frazeologije. Frazeološka kompetencija je jedan od najvećih izazova učenicima u procesu ovladavanja stranim jezikom, ali ne samo njima nego i njihovim nastavnicima. Frazeodidaktika kao jedan od aspekata primijenjene frazeologije pomaže razviti te kompetencije i nudi nastavnicima i učenicima određene instrumente i načine za svladavanje frazeološke građe stranog jezika – ali i materinskog jezika. Za potrebe šire studije provedeno je pismeno anketiranje hrvatskih i austrijskih studenata. Cilj istraživanja jest empirijskim putem saznati poznaju li studenti (i ako da, u kojoj mjeri) frazeme s mitološkom sastavnicom te koriste li ih u materinskom jeziku. Anketa uključuje 30 frazema s mitološkom sastavnicom, a njome se ispituju značenje, kontekst upotrebe frazema i slika (asocijacija) koju taj frazem izaziva u govorniku. Podaci dobiveni u anketi analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Za kvantitativnu obradu podataka koristili smo statistički softver SPSS, a za kvalitativnu obradu podataka – program Atlas.ti. U ovom radu će se predstaviti samo jedan dio ukupnih podataka. Na kraju će se ponuditi model za poučavanje frazema. Pri tome nam je uzor ruski dječji frazeološki rječnik Uma palata autorice J. Rogaljove.

frazeodidaktika ; frazemi s mitološkom sastavnicom

nije evidentirano

engleski

Ariadne's Thread in Idiom Acquisition in Foreign Language Classrooms

nije evidentirano

phraseodidactics ; idioms with a mythological component

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

SLAVOFRAZ 2018.: Frazeologija, učenje i poučavanje

predavanje

19.04.2018-21.04.2018

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija