Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj školi (CROSBI ID 702223)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj školi // Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena (ur.). Cetinje: Muzička akademija Univerziteta Crne Gore, 2021. str. 31-32

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj školi

Stupanjem na snagu novog Kurikuluma za nastavni predmet Glazbene kulture za osnovne škole i Glazbene umjetnosti za gimnazije u Republici Hrvatskoj (2019) u hrvatske je osnovne škole uvedena nova koncepcija glazbene nastave. Prema toj koncepciji odgojno-obrazovni ciljevi dostižu se u nastavi glazbe kroz tri domene: A) Slušanje i upoznavanje glazbe, B) Izražavanje glazbom i uz glazbu i C) Glazba u kontekstu. Tijekom prva tri odgojno-obrazovna ciklusa (svih osam razreda osnovne škole) domene A i B su izjednačene, dok je domena C nadopuna domenama A i B te se s njima isprepliće. U okviru domene Slušanje i upoznavanje glazbe učenici trebaju (aktivnim slušanjem glazbe) upoznati glazbu različitih vrsta, stilova, pravaca, steći znanja o glazbeno- izražajnim sastavnicama te naučiti vrednovati glazbu. Dakle, slušanje glazbe i dalje je obvezno, ali nije više i jedino obvezno područje u nastavi glazbe, kao što je to bilo prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006. godine. Kako bi se utvrdilo koje mjesto ima danas (odnosno kakvo mjesto treba imati) slušanje glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj općeobrazovnoj školi te kolika je važnost slušanja glazbe u odnosu na druga nastavna područja, provedeno je istraživanje u kojemu su sudionici bili učitelji razredne nastave i predmetni učitelji glazbe. Rezultati su pokazali da učitelji razredne nastave i predmetni učitelji glazbe imaju slične stavove o slušanju glazbe. To je nastavno područje po njihovom mišljenju važno, ali ne i najvažnije područje u nastavi glazbe. Učitelji smatraju da slušanje glazbe treba biti ravnopravno s ostalim glazbenim aktivnostima (područjima), a učenike na nastavi glazbe treba upoznati sa svim vrstama glazbe.

nastava glazbe, kurikulum, osnovna škola, slušanje glazbe, učitelji

nije evidentirano

engleski

Music Listening Activity in Elementary School Music Teaching

nije evidentirano

music teaching, curriculum, elementary school, listening to music, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-32.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena

Cetinje: Muzička akademija Univerziteta Crne Gore

978-9940-9540-8-6

Podaci o skupu

Drugi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija

predavanje

08.04.2021-09.04.2021

Cetinje, Crna Gora

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija