Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1122785

Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta


Peti-Stantić, Anita
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta // 32. proljetna škola školskih knjižničara
online, Hrvatska, 2021. (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 1122785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta
(Intellectual Vocabulary of Young People and Reading: From the Picture Book to The Popular Science)

Autori
Peti-Stantić, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
32. proljetna škola školskih knjižničara

Mjesto i datum
Online, Hrvatska, 24.03.2021

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
usmeno i pismeno, čitateljska sposobnost, intelektualni vokabular, obrazovanje
(spoken and written, reading capacity, intellectual vocabulary, education)

Sažetak
S obzirom na to da su širina i dubina vokabulara najbolji pokazatelji njihove uspješnosti u obrazovanju, rad na tom segmentu ovladavanja jezikom i čitalačke pismenosti je izuzetno važan. Upravo je intelektualni vokabular, za koji se u nas i prečesto pretpostavlja da bi trebao biti zaduženje učitelja hrvatskoga jezika, i prečesto zanemaren, zato što se smatra da ga mladi usvajaju usput, a da treba tumačiti stručne termine. Kako se i količina i dubina čitanja u klasičnom obliku smanjuju, a povećava se površno čitanje u digitalnom obliku, rad na proširivanju i produbljivanju općeg intelktualnog vokabulara predstavlja osnovnu okosnicu rada na sposobnosti kritičkoga mišljenja mladih. Zbog toga se u radu nude strategije i vježbe za proširivanje i produbljivanje vokabulara potrebnog za sudjelovanje u intelektualnom životu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (MEGAHR/MEGACRO) (Peti-Stantić, Anita, HRZZ - 2016-06) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anita Peti-Stantić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Peti-Stantić, Anita
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta // 32. proljetna škola školskih knjižničara
online, Hrvatska, 2021. (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Peti-Stantić, A. (2021) Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta. U: 32. proljetna škola školskih knjižničara.
@article{article, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2021}, keywords = {usmeno i pismeno, \v{c}itateljska sposobnost, intelektualni vokabular, obrazovanje}, title = {Intelektualni vokabular mladih i \v{c}itanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta}, keyword = {usmeno i pismeno, \v{c}itateljska sposobnost, intelektualni vokabular, obrazovanje}, publisherplace = {online, Hrvatska} }
@article{article, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2021}, keywords = {spoken and written, reading capacity, intellectual vocabulary, education}, title = {Intellectual Vocabulary of Young People and Reading: From the Picture Book to The Popular Science}, keyword = {spoken and written, reading capacity, intellectual vocabulary, education}, publisherplace = {online, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font