Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kazalište i kanon (CROSBI ID 702132)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Senker, Boris Kazalište i kanon // Komparativna povijest hrvatske književnosti : Književni kanon / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.). Split : Zagreb: Književni krug ; Filozofski fakultet, Odsjek za komparativnu književnost, 2018. str. 213-221

Podaci o odgovornosti

Senker, Boris

hrvatski

Kazalište i kanon

U članku se, na dva primjera iz povijesti hrvatskoga kazališta, postavlja pitanje o odnosu između kazališta, odnosno njegova dramskog repertoara, i književnoga (dramskog) kanona. U polemikama s Josipom Bachom (1919.) i u eseju "O našem dramskom repertoaru" (1948.) Miroslav Krleža zagovara stajalište prema kojemu je književni kanon podložan promjenama. Kazalište je u tom procesu jedno od mjesta provjere vrijednosti starijih i novijih dramskih tekstova. Stjepan Miletić u knjizi 'Hrvatsko glumište' (1904). naknadno formulira umjetnički program koji je provodio kao intendant Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu (1894.-1899.). S njegova stajališta, kanon je trajan i stabilan, a funkcija je kazališta da kanonska djela "predoči" svojoj publici. U oba primjera kazalište nije institucija koja izravno sudjeluje u tvorbi književnoga kanona.

drama ; kanon ; kazalište ; repertoar

nije evidentirano

engleski

Theater and canon

nije evidentirano

drama ; canon ; theater ; repertoire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

213-221.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Komparativna povijest hrvatske književnosti : Književni kanon

Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea

Split : Zagreb: Književni krug ; Filozofski fakultet, Odsjek za komparativnu književnost

978-953-163-472-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti