Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

„Tko nije kolorista, nije slikar“: Grupa trojice kao građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene tridesetih godina 20. vijeka (CROSBI ID 69513)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šeparović, Ana „Tko nije kolorista, nije slikar“: Grupa trojice kao građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene tridesetih godina 20. vijeka // Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941. / Kadijević, Aleksandar ; Ilijevski, Aleksandra (ur.). Beograd: Institut za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2021. str. 277-285

Podaci o odgovornosti

Šeparović, Ana

hrvatski

„Tko nije kolorista, nije slikar“: Grupa trojice kao građansko-elitistička opcija hrvatske likovne scene tridesetih godina 20. vijeka

U dosadašnjoj povijesno-umjetničkoj recepciji, Grupa trojice koju su činili slikari Ljubo Babić, Jerolim Miše i Vladimir Becić, i koja je djelovala u prvoj polovini 1930-ih, tumačena je kao građansko krilo hrvatske međuratne umjetnosti: istican je naglasak na individualnom umjetničkom činu, subjektivna realistička impresija i izostanak ideološke tendencioznosti. U ovome radu analizom likovno- kritičkih tekstova i intervjua članova Grupe trojica, nastojat ću detektirati osnovne odrednice njihova isključujućeg građansko- elitističkog svjetonazora uvjetovanog interesom, donosno brigom za vlastiti položaj na likovnoj sceni i likovnome tržištu u uvjetima patrijarhalnoga kapitalističkog društva. Prilagođavajući kriterije procjene likovnome idiomu vlastite slikarske prakse (koloristički realizam), članovi Grupe trojice sustavno su kritizirali umjetnike koji su odstupali od dogme „objektivacije”, potom ženske akademske umjetnice i amatere, ali i iskazivali prezir prema široj publici, te sustavno osuđivali ostale kritičare i povjesničare umjetnosti koji su u svojim likovnim kritikama zastupali drugačije (uključivije) kriterije kritičke provjere.

Grupa trojice, likovna kritika, građanski-elitizam, Ljubo Babić, Jerolim Miše, Vladimir Becić

nije evidentirano

engleski

"He who is not a Colorist, is not a Painter either": The Group of Three as a Bourgeois- Elitist Orientation of the Croatian Art Scene in the 1930s

nije evidentirano

Group of Three, art criticism, bourgeois-elitism, Ljubo Babić, Jerolim Miše, Vladimir Becić

nije evidentirano

Podaci o prilogu

277-285.

objavljeno

Podaci o knjizi

Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941.

Kadijević, Aleksandar ; Ilijevski, Aleksandra

Beograd: Institut za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu

2021.

978-86-6427-161-5

Povezanost rada

Povijest umjetnosti