Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera (CROSBI ID 701967)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tomić, Diana ; Vlah, Ana Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera // Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 97-98

Podaci o odgovornosti

Tomić, Diana ; Vlah, Ana

hrvatski

Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera

U ovom se radu analizira komunikacijska upućenost hrvatskih video-blogera. Budući da je suvremena forma video bloga i medij koji koristi (asinkroni oblik komunikacije putem računala) preuzela elemete različitih medija postavlja se pitanje kojim se sredstvima ostvaruje komunikacija prema publici koja fizički nije prisutna ali je komunikacijski izrazito prisutna. Istraživanja forme video-bloga pručavaju različite komunikacijske fenomene, primjerice jezične (zamjena koda, jezik određene socijalne skupine – žene, nacionalne manjine ili seksualne manjine itd.) ili retoričke (uvod, pozdravi, odjave), no rijetki su radovi koji povezuju određeni obrasci/mjere s komunikacijskom usmjerenošću. Temeljeći se na prethodnim istraživanjima na stranim video-blogovima u ovom se pilot-istraživanju analizira komunikacijska usmjerenost povezujući elemente triju komunikacijskih razina. Verbalna se komunikacija analizira kroz zastupljenost elemenata pomoću kojih se govornik obraća publici bilo izravno (pretplata, komentari) ili neizravno (spominjanje publike, fanova, retorička pitanja itd.), 98 paraverbalna analizirajući razumljivost, ekspresivnost i fluentnost što su dimenzije dobre govorne izvedbe, no budući da su subjektivne, uključene su i objektivne mjere poput tempa govora, te neverbalne znakove upućenosti sugovorniku koji su vidljivi kroz geste i mimiku ali su nerazdvojni od određenih paraverbalnih elemenata. Korpus istraživanja čine video snimke najpopularnijih hrvatskih YouTubera (N=20) koji pripadaju različitim tematskim (kuhanje, lifestyle i ljepota itd.) i dobnim skupinama a koje su kvalitativno analizirale autorice rada. Rezultati pokazuju dominantnost verbalnih elemenata komunikacijske upućenosti koji su preuzeti iz globalnog diskursa žanra te sličan princip u prijenosu neverbalnih znakova (npr. gesta upućivanja na pretplatu). No, govorna izvedba je procjenjena slabije u odnosu na izvedbu očekivanu za javni govor, pa čak i asinkroni. Tempo govora potvrđuje subjektivnu procjenu i odstupa od prosječnih vrijednosti za sve forme u hrvatskom jeziku. Primjenom kvalitativne metodologije nastojalo se utvrditi komunikacijske odlike naših govornika ali i povezanost različitih varijabli usmjerenih prema publici.

komunikacijska upućenost, video blog, publika, hrvatski jezik

nije evidentirano

engleski

Communicative aim of Croatian video-bloggers

nije evidentirano

communicative aim, video blog, audience, Croatian

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-98.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka

Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

Podaci o skupu

10. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (SR 2019)

predavanje

05.12.2019-07.12.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija