Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima (CROSBI ID 701901)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Arlović, Mirta ; Tomić, Diana Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 66-67

Podaci o odgovornosti

Arlović, Mirta ; Tomić, Diana

hrvatski

Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima

Ljestvica razabirljivosti u kontekstu (engl. Intelligibility in Context Scale - ICS) upitnik je za roditelje koji ispituje djetetovu razabirljivost govora. U Hrvatskoj je ICS osim za roditelje prilagođen i za odgajatelje koji su svakodnevno u interakciji s djetetom. Cilj ovog istraživanja jest procijeniti razabirljivost ispitanika sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima. Istraživanje je provedeno u Poliklinici Suvag u Zagrebu. U istraživanje je uključeno 131 predškolsko dijete, od toga 106 s poremećajem glasova (GT) i 25 sa slušnim oštećenjem (ST). Uz roditelje, stupanj razabirljivosti obiju skupina procjenjivali su i grupni i individualni rehabilitatori. Ljestvica se sastoji od sedam tvrdnji koje uključuju komunikacijski kontekst s različitim stupnjem poznatosti a procjenitelji na skali od 1 do 5 određuju stupanj razabirljivosti govora u pojedinom kontekstu. Također, prikupljeni su podaci o rezultatima ispitanika na Reynell razvojnim ljestvicama govora, procjeni razumljivosti govora, trajanju rehabilitacije i rezultatima na testu kognitivnih sposobnosti. Rezultati pokazuju da je ICS osjetljiv na različite poteškoće jer su vrijednosti ispitanika niže. Tako su djeca urednog govorno-jezičnog razvoja u dobi od pet godina roditeljima potpuno razabirljiva (prosječna ocjena 4, 79 (Tomić i Mildner, 2014)) dok je kod djece te dobi s govornim i slušnim poteškoćama ta ocjena 4, 20. Nadalje, vidljiva je razlika u procjeni razabirljivosti kod slušnih i govornih teškoća. Prosječna roditeljska ocjena u GT skupini iznosi 3, 94, a u ST skupini 3, 60. Grupni rehabilitatori ocijenili su razabirljivost GT skupine s 4, 13 a ST skupine sa 3, 88 ; dok su individualni rehabilitatori dali više ocjene objema skupinama: 4, 26 (GT) odnosno 3, 96 (ST). Također, rezultati pokazuju da iako su prosječne ocjene GT skupine više, minimalne ocjene su niže u odnosu na ST skupinu dok u njoj vrijednosti ne dosežu maksimum od 5, 00. Statistički značajne razlike među skupinama vidljive su samo u roditeljskim procjenama. Rezultati ICS-a bili su u korelaciji s rezultatima na Reynell ljestvicama i s procjenom razumljivosti.

razabirljivost, slušno oštećenje, govorne teškoće, upitnik za roditelje

nije evidentirano

engleski

Implementation of Intelligibility in Context Scale in children with hearing ans speech sound disorders

nije evidentirano

intelligibility, hearing impairment, speech sound disorders, parental questionnaire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-67.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka

Dulčić, Adinda

Zagreb: Poliklinika SUVAG

978-953-7948-01-6

Podaci o skupu

Dani Poliklinike SUVAG, Dani Petra Guberine

predavanje

19.05.2016-21.05.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija