Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima (CROSBI ID 701901)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Arlović, Mirta ; Tomić, Diana
hrvatski
Primjena Ljestvice razabirljivosti u kontekstu kod djece sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima
Ljestvica razabirljivosti u kontekstu (engl. Intelligibility in Context Scale - ICS) upitnik je za roditelje koji ispituje djetetovu razabirljivost govora. U Hrvatskoj je ICS osim za roditelje prilagođen i za odgajatelje koji su svakodnevno u interakciji s djetetom. Cilj ovog istraživanja jest procijeniti razabirljivost ispitanika sa slušnim i govorno-jezičnim poremećajima. Istraživanje je provedeno u Poliklinici Suvag u Zagrebu. U istraživanje je uključeno 131 predškolsko dijete, od toga 106 s poremećajem glasova (GT) i 25 sa slušnim oštećenjem (ST). Uz roditelje, stupanj razabirljivosti obiju skupina procjenjivali su i grupni i individualni rehabilitatori. Ljestvica se sastoji od sedam tvrdnji koje uključuju komunikacijski kontekst s različitim stupnjem poznatosti a procjenitelji na skali od 1 do 5 određuju stupanj razabirljivosti govora u pojedinom kontekstu. Također, prikupljeni su podaci o rezultatima ispitanika na Reynell razvojnim ljestvicama govora, procjeni razumljivosti govora, trajanju rehabilitacije i rezultatima na testu kognitivnih sposobnosti. Rezultati pokazuju da je ICS osjetljiv na različite poteškoće jer su vrijednosti ispitanika niže. Tako su djeca urednog govorno-jezičnog razvoja u dobi od pet godina roditeljima potpuno razabirljiva (prosječna ocjena 4, 79 (Tomić i Mildner, 2014)) dok je kod djece te dobi s govornim i slušnim poteškoćama ta ocjena 4, 20. Nadalje, vidljiva je razlika u procjeni razabirljivosti kod slušnih i govornih teškoća. Prosječna roditeljska ocjena u GT skupini iznosi 3, 94, a u ST skupini 3, 60. Grupni rehabilitatori ocijenili su razabirljivost GT skupine s 4, 13 a ST skupine sa 3, 88 ; dok su individualni rehabilitatori dali više ocjene objema skupinama: 4, 26 (GT) odnosno 3, 96 (ST). Također, rezultati pokazuju da iako su prosječne ocjene GT skupine više, minimalne ocjene su niže u odnosu na ST skupinu dok u njoj vrijednosti ne dosežu maksimum od 5, 00. Statistički značajne razlike među skupinama vidljive su samo u roditeljskim procjenama. Rezultati ICS-a bili su u korelaciji s rezultatima na Reynell ljestvicama i s procjenom razumljivosti.
razabirljivost, slušno oštećenje, govorne teškoće, upitnik za roditelje
nije evidentirano
engleski
Implementation of Intelligibility in Context Scale in children with hearing ans speech sound disorders
nije evidentirano
intelligibility, hearing impairment, speech sound disorders, parental questionnaire
nije evidentirano
Podaci o prilogu
66-67.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora Knjiga sažetaka
Dulčić, Adinda
Zagreb: Poliklinika SUVAG
978-953-7948-01-6
Podaci o skupu
Dani Poliklinike SUVAG, Dani Petra Guberine
predavanje
19.05.2016-21.05.2016
Zagreb, Hrvatska