Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Govorno-jezični razvoj poljsko-hrvatske dvojezične djece - prednosti i poteškoće (CROSBI ID 440528)

Ocjenski rad | diplomski rad

Majić, Nika Govorno-jezični razvoj poljsko-hrvatske dvojezične djece - prednosti i poteškoće / Tomić, Diana ; Pintarić, Neda (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Majić, Nika

Tomić, Diana ; Pintarić, Neda

hrvatski

Govorno-jezični razvoj poljsko-hrvatske dvojezične djece - prednosti i poteškoće

U ovome radu opisani su procesi ovladavanja materinskim i inim jezikom te čimbenici koji utječu kako na ovladavanje materinskim (spol, broj djece u obitelji, odnos roditelja i drugih prema djetetu, jezični uzor, jezična okolina, društveni status roditelja i sl.), tako i stranim jezikom (dob, strategije učenja jezika, motivacija i sl.). Zbog globalizacije, stalnog tehnološkog napretka i brojnih migracija koje se danas odvijaju, poznavanje više jezika postalo je nužnost, stoga ne iznenađuje pojava dvojezičnosti. Dvojezičnost je uporaba različitih jezika ili dijalekata u različitim situacijama za različite svrhe i s različitim sugovornicima, a u Europi je poželjna pojava. Uz engleski koji je sve prisutniji u ekonomskom, znanstvenom, kulturnom i društvenom životu u svijetu, do izražaja dolaze i drugi strani jezici. U ovom radu naglasak se stavlja na dva slavenska jezika, hrvatski i poljski, koji su povezani još od dolaska Poljaka na područje današnje Hrvatske. Kasnije dolazi do stvaranja snažnih poljsko-hrvatskih veza na koje je utjecalo nekoliko povijesnih događaja, a nakon čega je nastupilo isticanje vlastitih nacionalnih jezika i osiguravanje njihove uporabe kao službenih jezika u ovim zemljama. Hrvatski i poljski uspoređeni su na fonetsko-fonološkoj i morfosintaktičkoj razini. Na temelju poznavanja tih dvaju jezika, predložene su aktivnosti za poboljšanje govorno- jezičnog razvoja poljsko-hrvatske dvojezične djece. Nastavnici stranih jezika trebaju više pažnje posvetiti učenicima kako bi oni postali opušteniji i uspješniji u komunikaciji na stranom jeziku. Očekuje se da će im ovi materijali dati ideju kako nastavu učiniti nepredvidljivom i zanimljivom.

govorno-jezični razvoj, dvojezičnost, dvojezični odgoj, dvojezično obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Speech and language development of Polish-Croatian bilingual children - advantages and challenges

nije evidentirano

speech-language development, bilingualism, bilingual raising, bilingual education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66

03.02.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija