Govorno-jezični razvoj poljsko-hrvatske dvojezične djece - prednosti i poteškoće (CROSBI ID 440528)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Majić, Nika
Tomić, Diana ; Pintarić, Neda
hrvatski
Govorno-jezični razvoj poljsko-hrvatske dvojezične djece - prednosti i poteškoće
U ovome radu opisani su procesi ovladavanja materinskim i inim jezikom te čimbenici koji utječu kako na ovladavanje materinskim (spol, broj djece u obitelji, odnos roditelja i drugih prema djetetu, jezični uzor, jezična okolina, društveni status roditelja i sl.), tako i stranim jezikom (dob, strategije učenja jezika, motivacija i sl.). Zbog globalizacije, stalnog tehnološkog napretka i brojnih migracija koje se danas odvijaju, poznavanje više jezika postalo je nužnost, stoga ne iznenađuje pojava dvojezičnosti. Dvojezičnost je uporaba različitih jezika ili dijalekata u različitim situacijama za različite svrhe i s različitim sugovornicima, a u Europi je poželjna pojava. Uz engleski koji je sve prisutniji u ekonomskom, znanstvenom, kulturnom i društvenom životu u svijetu, do izražaja dolaze i drugi strani jezici. U ovom radu naglasak se stavlja na dva slavenska jezika, hrvatski i poljski, koji su povezani još od dolaska Poljaka na područje današnje Hrvatske. Kasnije dolazi do stvaranja snažnih poljsko-hrvatskih veza na koje je utjecalo nekoliko povijesnih događaja, a nakon čega je nastupilo isticanje vlastitih nacionalnih jezika i osiguravanje njihove uporabe kao službenih jezika u ovim zemljama. Hrvatski i poljski uspoređeni su na fonetsko-fonološkoj i morfosintaktičkoj razini. Na temelju poznavanja tih dvaju jezika, predložene su aktivnosti za poboljšanje govorno- jezičnog razvoja poljsko-hrvatske dvojezične djece. Nastavnici stranih jezika trebaju više pažnje posvetiti učenicima kako bi oni postali opušteniji i uspješniji u komunikaciji na stranom jeziku. Očekuje se da će im ovi materijali dati ideju kako nastavu učiniti nepredvidljivom i zanimljivom.
govorno-jezični razvoj, dvojezičnost, dvojezični odgoj, dvojezično obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Speech and language development of Polish-Croatian bilingual children - advantages and challenges
nije evidentirano
speech-language development, bilingualism, bilingual raising, bilingual education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
03.02.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb