Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima (CROSBI ID 440525)

Ocjenski rad | diplomski rad

Petrak, Kristina Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima / Tomić, Diana, Car, Sandra (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2021

Podaci o odgovornosti

Petrak, Kristina

Tomić, Diana, Car, Sandra

hrvatski

Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima

Razvoj djeteta zanimljivo je i neiscrpno područje proučavanja i istraživanja koje je plijenilo pažnju mnogim poznatim autorima s područja psihologije, pedijatrije, filozofije, pedagogije, fonetike, ali i drugih područja. Za potrebe ovog rada, u poglavljima koja slijede, opisat će se djetetov govorno-jezični razvoj i pojam fonološke osjetljivosti. Fonološka osjetljivost je osjetljivost na glasove i fonološku strukturu riječi te sposobnost manipuliranja glasovima. Važna je jer doprinosi razvoju čitalačkih vještina, a u radu će se prikazati i opisati načini njezina poticanja u kontekstu redovitih i Montessori ranih i predškolskih programa. Montessori program nudi drugačiji, pozornosti vrijedan pristup razvoju djeteta kao cjelovitog bića, koje uči aktivnim sudjelovanjem. Montessori je oblikovala pedagogiju čija je specifičnost koncept učenja putem razvoja osjetila, ideja mišićnog pamćenja i ruka kao glavni organ inteligencije, što se uvelike razlikovalo od metoda učenja koje su se u njeno vrijeme smatrale prihvatljivima a koje se koriste i primjenjuju i danas. Radovi svjetskih i domaćih znanstvenika i autora koji se bave područjem dječjeg razvoja i učenja, doprinijeli su da se ideja djeteta kao aktivnog sudionika u odgojno- obrazovnom procesu implementira u redovite rane i predškolske programe kakve danas poznajemo. Upravo su njihovi napori doprinijeli oblikovanju Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

fonološka osjetljivost, govorno-jezični razvoj, Montessori pedagogija, redoviti rani i predškolski odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Phonological Sensitivity in Regular and Montessori early and Preschool Educational Programs

nije evidentirano

phonological awareness, speech and language development, Montessori pedagogy, preschool curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

23.02.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Pedagogija