Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva (CROSBI ID 293252)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Veronek, Jurica ; Živoder, Ivana ; Poljak, Damir ; Božičević, Marija Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva // Socijalna psihijatrija, 48 (2020), 4; 367-381

Podaci o odgovornosti

Veronek, Jurica ; Živoder, Ivana ; Poljak, Damir ; Božičević, Marija

hrvatski

Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva

Ciljevi: Istražiti gledišta nastavnika na preddiplomskim studijima sestrinstva, koji su povezani s edukacijskim potrebama i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Pozadina: Populacija koja ubrzano stari je značajan socioekonomski teret i zahtijeva, između ostalog, ulaganje ljudskih resursa, između ostalog. Povrat ovih ulaganja, u smislu kvalitete pružene skrbi, dokazano je povezan s edukativnim sadržajem i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Međutim, potrebno je istražiti gledišta nastavnika sestrinstva s obzirom na kurikularne potrebe i motivacijske faktore studenata. Dizajn: Kvalitativna studija analize sadržaja polustrukturiranih intervjua. Metode: Pet nastavnika gerontologije (tri iz Slovenije, dva iz Hrvatske), predstojnici katedri, iz pet visokoškolskih institucija, intervjuirani su za vrijeme školske godine 2017./2018. i intervjui su transkribirani. Rezultati: Intervjuima je identificirano pet tema: i) prijedlozi za kurikularnu promjenu ; ii) prijedlozi za radno iskustvo sa starijim osobama ; iii) prijedlozi intervencija kako bi se ojačala motivacija za rad sa starijim osobama ; iv) učinci stavova studenata na starenje i starije osobe ; v) emocionalni odgovor studenata na starenje. U svakoj od tema identificirano je nekoliko (4-6) glavnih kategorija. Zaključak: Gledišta nastavnika na svih pet institucija nisu se značajno razlikovala: prepoznaju moguće emocionalne odgovore studenata prema starenju kao načelno negativan stav, ravnodušnost i strah, ali ne nude rješenja za promjenu emocionalne reakcije. Čini se da nastavnici negiraju povezanost između edukacije, stavova i ponašanja. Važnost za kliničku praksu: Kako nastavnici sestrinstva imaju ključnu ulogu u usmjeravanju stavova i znanja budućih profesionalaca gerontološke skrbi prema starenju i starijoj dobi, rezultati ovog ispitivanja su važni za kliničku praksu, jer se svijet suočava s dramatičnom demografskom promjenom.

Edukacija ; Gerontologija ; Motivacija ; Skrb

nije evidentirano

engleski

Educational Needs and Motivational Factors in Gerontic Nursing Students: A Qualitative Study Among Slovenian and Croatian Undergraduate Nursing Educators

nije evidentirano

Education ; Gerontology ; Motivation ; Nursing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48 (4)

2020.

367-381

objavljeno

0303-7908

2459-6140

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Temeljne medicinske znanosti

Indeksiranost