ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ (CROSBI ID 701859)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nejašmić, Paula ; Barišić, Petra
hrvatski
ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Gradovi su gospodarski, društveno i kulturno razvijeniji u odnosu na ostale dijelove zemalja i regija s kojima se uspoređuju. S druge strane, geografska područja koja se nalaze izvan grada uglavnom su manje razvijena te im je potrebna potpora lokalne, regionalne, državne i međunarodne vlasti. Kako bi se podržao njihov razvoj, u zemljama Europske Unije provode se različiti projekti koji potiču razvoj turizma na ruralnim područjima. Kao važna gospodarska i politička aktivnost, osobito za Republiku Hrvatsku, turizam predstavlja jedan od načina socio-ekonomskog razvoja i napretka ruralnih dijelova zemlje, regije, odnosno Unije te se predstavlja kao kohezivni faktor svih društvenih dionika na tim područjima. Ruralni turizam, kao što mu i ime ukazuje, specifični je oblik turizma koji označava privremeni i nelukrativni boravak turista u ruralnim područjima te obuhvaća turističke proizvode i usluge karakteristične za te prostore. Budući da se lokalno stanovništvo tih područja dominantno bavi poljoprivredom, šumarstvom, lovom i ribolovom, turistička se ponuda formira prema primarnim djelatnostima stanovnika ruralnog područja. Stoga su turistički proizvodi i usluge ruralnog turizma kompleksniji te su obuhvaćeni elementima ostalih specifičnih oblika turizma. To su, između ostalih, kulturni, eno-gastro i eko turizam. Nadalje, obilježja takvih destinacija privlače turiste koji, osim slobodnog vremena, odnosno dokolice i slobodnih novčanih sredstava, budu motivirani kao posljedica unutarnjih i vanjskih faktora. Turisti koji odlaze u ruralna područja, privučeni su specifičnim karakteristikama turističke ponude na selu, a potaknuti su bijegom od svakodnevice i promjenom gradske rutine. Ta skupina putnika predstavlja usku tržišnu nišu na koju se pružatelji turističkih proizvoda i usluga trebaju fokusirati. Da bi to bilo moguće, potrebno je prilagoditi turističku ponudu opisanom segmentu turističke potražnje. Zbog COVID-19 pandemije, točnije zbog ograničene mogućnosti fizičkog putovanja i odlaska u željene turističke destinacije, turisti su promijenili svoje ponašanje i navike u 2020. godini. Postali su digitalno prisutniji i aktivniji na internetu. Prateći novonastale trendove i one koji su im prethodili, došlo je do rasta digitalnog marketinga, odnosno marketinga koji je zastupljen na internetu i čije ciljne skupine koriste suvremene, digitalne tehnologije na osobnim računalima i pametnim telefonima. Ovaj se rad bavi istraživanjem domaćeg ruralnog turizma u digitalno-marketinškom okruženju i analizom situacije digitalnog marketinga ruralnog turizma u Republici 2 Hrvatskoj. Budući da turistička ponuda, a izrazito potražnja na internetu nisu dovoljno istražene sa aspekta ruralnog turizma u Republici Hrvatskoj, ovaj rad se bavi njihovom analizom koristeći se pretraživanjem interneta i specijaliziranih web stranica, analizom profila (gospodarskih subjekata) na društvenim mrežama te korištenjem osnovnih marketinških alata (kao što su Google Trends i alat za pretraživanje ključnih riječi). Dakle, istraživanje je provedeno u dvije faze. Prva faza je analiza potražnje korištenjem navedenih alata koji se odnose na tražilice i društvene mreže, dok je druga faza analiza obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, seoskih domaćinstava i sličnih gospodarskih subjekata koji se bave ruralnim turizmom. Svrha ovog rada je, na temelju provedenog istraživanja, ukazati na taktike digitalnog marketinga s aspekta online zastupljenosti na internetskoj tražilici (Google) i na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Budući da sličan znanstveno-stručni rad, u kojem se provodi analiza pomoću alata koji se primjenjuju u praksi, ne postoji, nije dostupan ili nije javno objavljen, istraživanje ima poseban značaj za znanost, ali i za struku. Nadalje, nedostaci s kojima se susreće turistička ponuda ruralnog turizma u Republici Hrvatskoj su nedostatak obrazovanog kadra i nepoznavanje osnovnih marketinških metoda i tehnika. Iz tih razloga, pored znanstvenog doprinosa, rad predstavlja doprinos struci i može se primjenjivati u realnom sektoru ruralnog turizma.
digitalni marketing ; ruralni turizam ; marketing ruralnih područja ; istraživanje digitalnog tržišta ; marketing u turizmu ; turističko tržište u Hrvatskoj
nije evidentirano
engleski
THE ANALYSIS OF DIGITAL MARKETING IN THE FIELD OF RURAL TOURISM IN THE REPUBLIC OF CROATIA
nije evidentirano
specific forms of tourism ; rural tourism ; digital marketing ; rural area marketing ; marketing in tourism ; tourism in Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-27.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova – 1. međunarodna znanstveno- stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu“
Jurakić, Marko ; Franc, Sanja ; Barišić, Petra ; Koščak, Marko ; Penezić, Nenad
Moslavačka Slatina: Vimal Akademija
2787-3668
2787-3668
Podaci o skupu
Prema sigurnijoj socijalnoj budućnosti. Istraživanje o socijalnim uslugama u Belom Manastiru
predavanje
19.10.2022-19.10.2022
Beli Manastir, Hrvatska
Povezanost rada
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti