Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi o poučavanju i strategije poučavanja stranih jezika djeci s posebnim potrebama (CROSBI ID 701852)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Tomić, Diana ; Posedi, Dijana ; Geld, Renata Stavovi o poučavanju i strategije poučavanja stranih jezika djeci s posebnim potrebama // Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.). Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 84-84

Podaci o odgovornosti

Tomić, Diana ; Posedi, Dijana ; Geld, Renata

hrvatski

Stavovi o poučavanju i strategije poučavanja stranih jezika djeci s posebnim potrebama

Inkluzivni pristup obrazovanju nameće nove kriterije znanja i vještina nastavnika stranih jezika zbog čega se oni često smatraju nemoćnima ili nedovoljno kompetentnima iako o njima ovisi ostvarenje uspjeha (Ivančić i Stančić, 2003). U ovom se radu ispituju potrebe nastavnika stranih jezika nužne za poučavanje djece s teškoćama u razvoju o kojima u Hrvatskoj nije proveden velik broj istraživanja. Istraživačkom problemu pristupilo se primjenjujući kvalitativne istraživačke metode: polustrukturirani intervju i fokus grupu provedene u zagrebačkoj osnovnoj školi u kojoj se inkluzivni pristup dugotrajno primjenjuje. Teme obuhvaćene intervjuom i fokus grupom uključile su: (1) broj učenika i vrste teškoća u razvoju u razredima s programom inkluzije, (2) korisnost inkluzivnog pristupa za učenike bez teškoća u razvoju, (3) vrste poteškoća u razvoju s kojima se nastavnici najteže snalaze, (4) stupanj zadovoljstva nastavnika s materijalnom i stručnom podrškom dostupnom za rad i (5) obrazovanje nastavnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju prije i tijekom obavljanja nastavničkog posla (Westwood i Graham, 2003). Intervju je proveden s nastavnicom stranih jezika (N=1), transkribiran i kvalitativno obrađen te su rezultati primijenjeni za pripremu fokus grupe sa šest sudionika. Rezultati pokazuju da veći broj učenika s različitim teškoćama u razvoju postavlja pred nastavnike jezika specifične i složene izazove te je usko povezano s (4) materijalnom i nematerijalnom podrškom u školi (dostupnost stručnog tima, asistenta u nastavi, iskusnijeg kolege koji pomaže u pripremi materijala i sl.). Nastavnice u intervjuima i fokus grupama smatraju da je inkluzija pozitivna za učenike bez teškoća u razvoju jer razvijaju svijest o različitosti i toleranciju, također ističu da se najteže snalaze s poteškoćama o kojima nemaju dovoljno znanja ili ako im informacije o vrsti i stupnju oštećenja nisu dostupne. Na kraju, nastavnici ističu da nemaju dovoljno znanja i kompetencija za rad s učenicima s teškoćama u razvoju navodeći kako stiču znanja i vještine uglavnom iskustveno bez stručnih znanja o samom oštećenju i znanstvene podloge za rad s takvim učenicima. Rezultati kvalitativne analize primijenit će se za pripremu upitnika za kvantitativno istraživanje o potrebama nastavnika za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.

poučavanje stranog jezika ; stavovi nastavnika ; strategije ; posebne potrebe

nije evidentirano

engleski

Foreign language teaching for special needs: teachers' attitudes and strategies

nije evidentirano

FLT ; teachers' attitudes ; teaching strategies ; special needs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

84-84.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-7963-45-3

Podaci o skupu

XXX. međunarodni znanstveni skup, JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA

predavanje

12.05.2016-14.05.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija