Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121127

Procjena izgovora u stranome jeziku


Tomić, Diana; Čengić, Jasenka
Procjena izgovora u stranome jeziku // Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Bratislava : Trnava, 2018. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1121127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena izgovora u stranome jeziku
(Assessment of L2 Pronunciation)

Autori
Tomić, Diana ; Čengić, Jasenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.07.2018. - 07.07.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
poučavanje izgovora, J2, stavovi nastavnika
(pronunciation teaching, L2, teachers' attitudes)

Sažetak
Važnost kvalitete izgovora u stranom jeziku mijenjala se kroz povijest od toga da je izgovor temelj za poučavanje stranog jezika do toga da je potpuno nevažan. Tijekom posljednja dva desetljeća važnost izgovora u stranom jeziku opet raste i otvara se pitanje kriterija za procjenu kvalitete. Suvremeni pristupi poučavanju stranog jezika odmiču se od idealnog izgovora izvornog govornika kao cilja u poučavanju već se govori o razabirljivosti i razumljivosti govornika/učenika. Osim spomenutih komunikacijskih konstrukta (razabirljivost, razumljivost i prisutnost stranog akcenta) prilikom procjene izgovora otvara se pitanje jezične jedinice koja se procjenjuje (segment, riječ, suprasegmentalna obilježja) i metoda pomoću koje se procjenjuje (različite skale za procjenu) u čemu se rezultati istraživanja također razlikuju. Unatoč znanstvenom interesu za procjenu izgovora, o čemu će više biti govora u prvome dijelu izlaganja, istraživački rezultati polako prodiru u metodiku poučavanja izgovora iako nastavnici stranih jezika i dalje pokazuju određenu nesigurnost prema toj vještini. Kako bi se provjerili stavovi hrvatskih nastavnika stranih jezika provedeno je istraživanje o stavovima koje je uključilo sljedeće teme: govorne vještine, uključenost izgovora u kurikul, stavove, mišljenja i iskustva nastavnika o poučavanju izgovora te različite aspekte nastavničkog iskustva. Rezultati pokazuju da se izgovor u nastavi najčešće izbjegava, jednako kao i aktivnosti vezane uz izgovor koje nisu obvezne u programu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasenka Čengić (autor)

Avatar Url Diana Tomić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Diana; Čengić, Jasenka
Procjena izgovora u stranome jeziku // Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Bratislava : Trnava, 2018. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Tomić, D. & Čengić, J. (2018) Procjena izgovora u stranome jeziku. U: Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH).
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Diana and \v{C}engi\'{c}, Jasenka}, year = {2018}, pages = {---}, keywords = {pou\v{c}avanje izgovora, J2, stavovi nastavnika}, title = {Procjena izgovora u stranome jeziku}, keyword = {pou\v{c}avanje izgovora, J2, stavovi nastavnika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Diana and \v{C}engi\'{c}, Jasenka}, year = {2018}, pages = {---}, keywords = {pronunciation teaching, L2, teachers' attitudes}, title = {Assessment of L2 Pronunciation}, keyword = {pronunciation teaching, L2, teachers' attitudes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font