Pregled bibliografske jedinice broj: 1121127
Procjena izgovora u stranome jeziku
Procjena izgovora u stranome jeziku // Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Bratislava : Trnava, 2018. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1121127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena izgovora u stranome jeziku
(Assessment of L2 Pronunciation)
Autori
Tomić, Diana ; Čengić, Jasenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.07.2018. - 07.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
poučavanje izgovora, J2, stavovi nastavnika
(pronunciation teaching, L2, teachers' attitudes)
Sažetak
Važnost kvalitete izgovora u stranom jeziku mijenjala se kroz povijest od toga da je izgovor temelj za poučavanje stranog jezika do toga da je potpuno nevažan. Tijekom posljednja dva desetljeća važnost izgovora u stranom jeziku opet raste i otvara se pitanje kriterija za procjenu kvalitete. Suvremeni pristupi poučavanju stranog jezika odmiču se od idealnog izgovora izvornog govornika kao cilja u poučavanju već se govori o razabirljivosti i razumljivosti govornika/učenika. Osim spomenutih komunikacijskih konstrukta (razabirljivost, razumljivost i prisutnost stranog akcenta) prilikom procjene izgovora otvara se pitanje jezične jedinice koja se procjenjuje (segment, riječ, suprasegmentalna obilježja) i metoda pomoću koje se procjenjuje (različite skale za procjenu) u čemu se rezultati istraživanja također razlikuju. Unatoč znanstvenom interesu za procjenu izgovora, o čemu će više biti govora u prvome dijelu izlaganja, istraživački rezultati polako prodiru u metodiku poučavanja izgovora iako nastavnici stranih jezika i dalje pokazuju određenu nesigurnost prema toj vještini. Kako bi se provjerili stavovi hrvatskih nastavnika stranih jezika provedeno je istraživanje o stavovima koje je uključilo sljedeće teme: govorne vještine, uključenost izgovora u kurikul, stavove, mišljenja i iskustva nastavnika o poučavanju izgovora te različite aspekte nastavničkog iskustva. Rezultati pokazuju da se izgovor u nastavi najčešće izbjegava, jednako kao i aktivnosti vezane uz izgovor koje nisu obvezne u programu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb