Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Recepcija bajki djece predškolske dobi (CROSBI ID 440439)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kranjec, Ena Recepcija bajki djece predškolske dobi / Rudan, Evelina (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Kranjec, Ena

Rudan, Evelina

hrvatski

Recepcija bajki djece predškolske dobi

U predškolskom razdoblju bajka zauzima istaknutu ulogu u odgoju djece. Ona je književna vrsta s kojom se djeca u tome razdoblju najčešće susreću, bilo da je riječ o usmenoj ili autorskoj bajci. Djeci bajke najčešće pripovijedaju, prepričavaju i/ili čitaju roditelji i odgojitelji te je važno osvijestiti njihovo djelovanje na razvoj dječje mašte, osobnosti i kreativnosti, uglavnom njezinu ulogu u njihovu kognitivnom, emocionalnom i socijalnom razvoju. Stoga je cilj ovog diplomskog rada uvidjeti na koje načine djeca percipiraju, interpretiraju i doživljavaju bajke u razdoblju predškolske dobi te kako to utječe na njihov cjelokupni odgoj. U prvom dijelu rada predstavit će se istraživani predmet: dakle, bajka kao književni žanr (Propp, Röhrich, Lüthi, Bošković-Stulli, Biti) te istraživano razdoblje: razvojne specifičnosti predškolskog razdoblja (Piaget, Montessori, Erikson, Vygotsky). Nadalje, predstavit će se mjesto bajke u dječjoj književnosti, književna i odgojna obilježja bajke te teorijski pregled razvoja kroz povijest, od njezina pojavljivanja u usmenim formama pa do prelaska u pisani ili umjetnički medij (Hameršak). U drugome dijelu rada, metodom anketnog ispitivanja, istražit će se mjesto bajke u vrtićima: načini obrade bajke, najčešće zastupljene bajke, pristup bajci kao književnom djelu, prihvaćenost bajke kod djece te čestota susretanja s tim žanrom. Budući da vrtić kao odgojno-obrazovna ustanova predstavlja mjesto gdje se djeca najčešće susreću s bajkom kao književnom vrstom, potrebno je ispitati kako se ona implementira u odgojni program i odgojnu praksu te osvijestiti pogreške i propuste njezina čitanja i naglasiti prijedloge za poboljšanje. Naglasit će se karakteristike njihova pripovijedanja, izvedbeni kontekst, reakcije recipijenata i dobne specifičnosti (poput npr. inzistiranje trogodišnjaka na ponovljivosti na rečeničnoj razini i sl.).

bajka, predškolska dob, pripovijedanje, narodna bajka

nije evidentirano

engleski

A Reception of Fairy Tales by Preschool Age Children

nije evidentirano

fairy tale, preschool age, storytelling, folk tale

nije evidentirano

Podaci o izdanju

105

28.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija