Kibersigurnost kao činitelj konkurentnosti na Jedinstvenom EU Digitalnom Tržištu - primjer Republike Hrvatske (CROSBI ID 701692)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Uroda, Ivan ; Galović, Tomislav ; Mišević, Petar
hrvatski
Kibersigurnost kao činitelj konkurentnosti na Jedinstvenom EU Digitalnom Tržištu - primjer Republike Hrvatske
Vezano uz predmet konkurentnosti, pogotovo na međunarodnoj razini, u prošlosti su postojali (i još uvijek postoje) neki relevantni i ključni tradicionalni činitelji (npr. indikatori i stupovi) za mjerenje nacionalne konkurentnosti. Ipak, sa svrhom pisanja ovog rada, autori su odlučili istražiti raznovrsne aspekte kibersigurnosti, pošto isti imaju znatan potencijal da postanu relevantni moderni činitelji i poduzetničke konkurentnosti i nacionalne konkurentnosti. Ovaj argument je opravdan činjenicom da je trenutno u tijeku digitalizacija i gospodarstva i tvrtki u mnogim nacijama tj. državama globalno što bi moglo dovesti do daljnjeg razvoja digitalnih tržišta. Stoga, autori su se fokusirali na Republiku Hrvatsku (krat. Hrvatsku) i hrvatske tvrtke naspram Europske Unije (krat. EU) te njenog Jedinstvenog Digitalnog Tržišta. Na taj način, bazirano na solidnoj istraživačkoj podlozi, autori su formulirali 3 cilja istraživanja u ovom radu koji se mogu precizirati na sljedeći način: 1) ispitati važnije značajke međuodnosa EU Jedinstvenog Digitalnog Tržišta i kibersigurnosti, 2) utvrditi razinu kibersigurnosti i njenih aspekata koje je postigla Hrvatska kao država, 3) odrediti razinu kibersigurnosti i njenih aspekata koje su dostigle hrvatske tvrtke. U skladu sa svime time, svi rezultati ovog istraživanja su bazirani na činjeničnim i brojčanim podatcima koji jasno predstavljaju status i Hrvatske kao države i hrvatskih tvrtki po pitanju kibersigurnosti. Bazirano na prethodno spomenutim rezultatima ovog istraživanja, autori su mogli izvesti logične i valjane zaključke ovog istraživanja. Isti su predstavljeni kao preporuke u pogledu, s jedne strane, koliko (relativno) i što bi Hrvatska kao država trebala napraviti da kontrolira (i idealno povisi) svoju razinu kibersigurnosti kao činitelja nacionalne konkurentnosti i, s druge strane, što bi hrvatske tvrtke trebale napraviti kako bi (također) kontrolirale (i idealno povisile) svoju razinu kibersigurnosti kao činitelja poduzetničke konkurentnosti, oboje povezano s EU Jedinstvenim Digitalnim Tržištem. U vezi sa svime time, i Hrvatska kao država i hrvatske tvrtke bi trebale nastaviti promatrati i smatrati EU Jedinstveno Digitalno Tržište kao primarno vanjsko tržište tj. zajedničko unutarnje tržište EU (u ovom slučaju, hrvatsko tržište se smatra kao unutarnje tržište države) koje bi trebali nastaviti opskrbljivati hrvatskim proizvodima i uslugama, pogotovo onima koji dokazano mogu biti konkurentni, ali odnedavno, uzimajući u obzir i raznovrsne aspekte kibersigurnosti.
kibersigurnost ; nacionalna konkurentnost ; poduzetnička konkurentnost ; Jedinstveno EU Digitalno Tržište ; Hrvatska
Ovaj rad je dio projekta “Razvoj menadžmenta u poduzetničkoj ekonomiji i društvu”, potpora Sveučilišta u Rijeci broj 18-44 1174. Ovaj rad je financijski podržan od strane Sveučilišta u Rijeci u sklopu projekta broj uniri- drustv-18-16.
engleski
Cybersecurity as a factor of competitiveness on EU Digital Single Market – case of Republic of Croatia
Vezano uz predmet konkurentnosti, pogotovo na međunarodnoj razini, u prošlosti su postojali (i još uvijek postoje) neki relevantni i ključni tradicionalni činitelji (npr. indikatori i stupovi) za mjerenje nacionalne konkurentnosti. Ipak, sa svrhom pisanja ovog rada, autori su odlučili istražiti raznovrsne aspekte kibersigurnosti, pošto isti imaju znatan potencijal da postanu relevantni moderni činitelji i poduzetničke konkurentnosti i nacionalne konkurentnosti. Ovaj argument je opravdan činjenicom da je trenutno u tijeku digitalizacija i gospodarstva i tvrtki u mnogim nacijama tj. državama globalno što bi moglo dovesti do daljnjeg razvoja digitalnih tržišta. Stoga, autori su se fokusirali na Republiku Hrvatsku (krat. Hrvatsku) i hrvatske tvrtke naspram Europske Unije (krat. EU) te njenog Jedinstvenog Digitalnog Tržišta. Na taj način, bazirano na solidnoj istraživačkoj podlozi, autori su formulirali 3 cilja istraživanja u ovom radu koji se mogu precizirati na sljedeći način: 1) ispitati važnije značajke međuodnosa EU Jedinstvenog Digitalnog Tržišta i kibersigurnosti, 2) utvrditi razinu kibersigurnosti i njenih aspekata koje je postigla Hrvatska kao država, 3) odrediti razinu kibersigurnosti i njenih aspekata koje su dostigle hrvatske tvrtke. U skladu sa svime time, svi rezultati ovog istraživanja su bazirani na činjeničnim i brojčanim podatcima koji jasno predstavljaju status i Hrvatske kao države i hrvatskih tvrtki po pitanju kibersigurnosti. Bazirano na prethodno spomenutim rezultatima ovog istraživanja, autori su mogli izvesti logične i valjane zaključke ovog istraživanja. Isti su predstavljeni kao preporuke u pogledu, s jedne strane, koliko (relativno) i što bi Hrvatska kao država trebala napraviti da kontrolira (i idealno povisi) svoju razinu kibersigurnosti kao činitelja nacionalne konkurentnosti i, s druge strane, što bi hrvatske tvrtke trebale napraviti kako bi (također) kontrolirale (i idealno povisile) svoju razinu kibersigurnosti kao činitelja poduzetničke konkurentnosti, oboje povezano s EU Jedinstvenim Digitalnim Tržištem. U vezi sa svime time, i Hrvatska kao država i hrvatske tvrtke bi trebale nastaviti promatrati i smatrati EU Jedinstveno Digitalno Tržište kao primarno vanjsko tržište tj. zajedničko unutarnje tržište EU (u ovom slučaju, hrvatsko tržište se smatra kao unutarnje tržište države) koje bi trebali nastaviti opskrbljivati hrvatskim proizvodima i uslugama, pogotovo onima koji dokazano mogu biti konkurentni, ali odnedavno, uzimajući u obzir i raznovrsne aspekte kibersigurnosti.
Cybersecurity ; National Competitiveness ; Entrepreneurial Competitiveness ; EU Digital Single Market ; Croatia
Ovaj rad je dio projekta “Razvoj menadžmenta u poduzetničkoj ekonomiji i društvu”, potpora Sveučilišta u Rijeci broj 18-44 1174. Ovaj rad je financijski podržan od strane Sveučilišta u Rijeci u sklopu projekta broj uniri- drustv-18-16.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
459-479.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Conference proceedings of the 2nd International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED) = Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije Ekonomija razdvajanja
Družić, Gordan ; Sekur, Tomislav
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2718-3092
2718-3106
Podaci o skupu
2. međunarodna znanstvena konferencija Ekonomija razdvajanja = 2nd International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED)
predavanje
30.11.2020-01.12.2020
Zagreb, Hrvatska