Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1120352

Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1


Matovac, Darko; Udier, Sanda Lucija
Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1 // 11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1120352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1
(Teaching verbal prefixation in Croatian as L2 - B2 and C1 level learners' perspective)

Autori
Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 6. - 7. 7. 2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), poučavanje HIJ-a
(verbal prefixes, prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching Croatian as L2)

Sažetak
Budući da je u hrvatskome jeziku glagolskih prefikasa puno te njihova značenja nije jednostavno sustavno rastumačiti i povezati sa značenjima prefigiranih glagola, poučavanje je glagolske prefiksacije velik izazov i složen zadatak u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) te postoji potreba za unapređivanjem postojećih ili za razvojem novoga modela poučavanja glagolske prefiksacije. Kako bi se taj cilj postigao, potrebno je provesti istraživanja, kako teorijska tako i empirijska. Dosad je provedeno nekoliko takvih istraživanja kojima se utvrdio redoslijed kojim treba poučavati glagolsku prefiksaciju te kojim su se otkrili čimbenici koji utječu na ovladavanje glagolskom prefiksacijom (Udier i Matovac 2017, Matovac i Udier 2017b). Provedeno je i istraživanje kojim su se otkrili stavovi lektora o poučavanju glagolske prefiksacije (Matovac i Udier 2017a). Kako bi bila dobivena što potpunija slika te problematike, istraživanje koje će se predstaviti u ovome izlaganju ispitat će iskustva i stavove o procesu poučavanja glagolske prefiksacije kod osoba koje uče HIJ na višim razinama poučavanja (B2 i C1). Istraživanje je provedeno kvantitativnom metodom pomoću upitnika na uzorku osoba koje uče HIJ (N=25), a očekuje se da će rezultati istraživanja upozoriti na nedostatke postojećih modela poučavanja, kao i na nedostatke postojećih udžbenika i vježbenica te uputiti na nužnost osmišljavanja novih nastavnih materijala i pristupa poučavanju. Rezultati istraživanja upućuju na smjernice kakva obilježja treba imati novi pristup poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Matovac (autor)

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matovac, Darko; Udier, Sanda Lucija
Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1 // 11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Matovac, D. & Udier, S. (2018) Poučavanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje uče hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1. U: 11. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH).
@article{article, year = {2018}, keywords = {glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), pou\v{c}avanje HIJ-a}, title = {Pou\v{c}avanje glagolske prefiksacije iz perspektive osoba koje u\v{c}e hrvatski kao ini jezik na razinama B2 i C1}, keyword = {glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), pou\v{c}avanje HIJ-a}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2018}, keywords = {verbal prefixes, prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching Croatian as L2}, title = {Teaching verbal prefixation in Croatian as L2 - B2 and C1 level learners' perspective}, keyword = {verbal prefixes, prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching Croatian as L2}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font