Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kada postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika? (CROSBI ID 293030)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mihatov Štefanović, Iva ; Vrsalović, Renata ; Čičak, Biserka ; Lesar, Tatjana ; Ribičić, Rebeka Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kada postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika? // Paediatria Croatica, 61 (2017), 4; 163-168. doi: 10.13112/PC.2017.23

Podaci o odgovornosti

Mihatov Štefanović, Iva ; Vrsalović, Renata ; Čičak, Biserka ; Lesar, Tatjana ; Ribičić, Rebeka

hrvatski

Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kada postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?

Sipnja je jedan od najčešćih respiratornih simptoma u predškolskoj dobi. U većine djece sipnja je vezana isključivo za virusne infek cije gornjih dišnih putova i s vremenom je prolazna, no trećina djece s ponavljajućom sipnjom ima postavljenu dijagnozu astme u školskoj dobi. Prema smjernicama stručnih društava ponavljajuća sipnja se u predškolskoj dobi najčešće klasifi cira u fenotipove, ovisno o učestalosti simptoma i njihovoj povezanosti s određenim okidačima. Upalna patogeneza fenotipova sipnje u predškolskoj dobi zasad nije poznata, ali vjerojatno je riječ o različitim upalnim mehanizmima. Većina djece s ponavljajućom sipnjom u predškolskoj dobi može se liječiti samo bronhodilatatorima. Prema smjernicama Europskog respiratornog društva protuupalnu terapiju treba započeti u bolesnika koji imaju učestale simptome i tešku kliničku sliku. Mjerenje objektivnih parametara kao što su plućna funkcija i hiperreaktivnost dišnih putova otežano je zbog nesuradnje, tako da je uvođenje terapije i dobar klinički odgovor vjerojatno najpouzdaniji put za dijagnozu astme. U ovom trenutku ne postoje strategije liječenja koje bi modifi cirale tijek bolesti i spriječile razvoj perzistentne sipnje odnosno astme

astma ; sipnja ; fenotip

nije evidentirano

engleski

Approaching a preschool child with recurrent asthma – when to set the diagnosis of asthma and how to treat the patient?

nije evidentirano

asthma ; wheezing ; phenotype

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (4)

2017.

163-168

objavljeno

1330-1403

1846-405X

10.13112/PC.2017.23

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti

Poveznice
Indeksiranost