Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba (CROSBI ID 440373)

Ocjenski rad | diplomski rad

Selestrin, Zrinka Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba / Kranželić, Valentina (mentor); Ferić, Martina (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2017

Podaci o odgovornosti

Selestrin, Zrinka

Kranželić, Valentina

Ferić, Martina

hrvatski

Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba

Temeljni cilj diplomskog rada jest steći uvid u individualnu otpornost učenika srednjih škola iz grada Zagreba te u njihov odnos prema školi. Specifični ciljevi rada su utvrđivanje razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na neka njihova demografska obilježja adolescenata (spol i dob) te njihov odnos prema školi (privrženost školi i školski uspjeh). Istraživanje je provedeno sredinom travnja 2017. godine na prigodnom uzorku od 220 učenika u dvije srednje strukovne škole te jednoj gimnaziji u Gradu Zagrebu. Uzorak se sastojao od 90 učenika iz Škole za Grafiku, dizajn i medijsku produkciju, 41 učenika iz Veterinarske škole i 89 učenika iz Prve gimnazije. Istraživanje je provedeno u okviru pilot projekta «Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja» na Odsjeku za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Za potrebe navedenog projekta, izrađen je instrument koji se sastoji od nekoliko različitih skala te od dodatnih pitanja kojima su prikupljeni sociodemografski podaci o sudionicima istraživanja. Za potrebe ovog rada, kako bi se dobili podaci potrebni za ostvarivanje cilja i kako bi se odgovorilo na postavljene probleme od cjelovitog instrumenta uzeti su u obzir: (1) Opći podaci o sudionicima istraživanja (izrađen za potrebe ovog projekta), (2) Upitnik individualne otpornosti (California Healthy Kids Survey, Supplemental Resilience and Youth Development module, 2007) i (3) Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). U istraživanju je korištena metoda ''papir-olovka'', a sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno. Rezultati su pokazali da su na skali individualne otpornosti sudionici postigli visoki prosječni rezultat, dok su na skali Vezanosti za školu – subskali privrženost školi postigli ispodprosječni rezultat kao i na drugoj subskali predanost izvršavanju školskih obaveza te da nisu relativno visoko vezani na navedenoj skali. Nadalje, pokazalo se kako ne postoji statistički značajna razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na spol sudionika. Također, nije se pokazala ni statistički značajna razlika između individualne otpornosti sudionika s obzirom na dob sudionika. U pogledu korelacija, dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajnu pozitivnu povezanost između individualne otpornosti sudionika i školskog uspjeha izraženog ocjenama (r=0, 14, p=0, 04) te između individualne otpornosti i 2 subskale – privrženost školi (r=0, 27, p=0, 00) i predanost izvršavanju školskih obaveza (r=0, 37, p=0, 00).

individualna otpornost ; razlika između spola i dobi ; školski uspjeh ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obaveza

nije evidentirano

engleski

The relation between academic achievement, school commitment and individual resilience factors in adolescents from City of Zagreb

nije evidentirano

individual resilience ; gender and age difference ; school success ; commitment to school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

85

29.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija