Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka (CROSBI ID 292876)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Singbo, Odilon-Gbenoukpo ; Mališa, Snježana Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka // Bogoslovska smotra, 91 (2021), 1; 51-72

Podaci o odgovornosti

Singbo, Odilon-Gbenoukpo ; Mališa, Snježana

hrvatski

Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka

Autori u radu istražuju izvore sintagme „cjelovit odgoj“ te njegovu recepciju u katoličkom nauku o odgoju. Polazeći od kršćanske antropologije, obrazlažu razne implikacije takvog pristupa odgojnom procesu te moguće putove za njegovo ostvarenje u suvremenom kontekstu. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvoj točci pod naslovom „Na vrelu pojma: povijesno – analitički prikaz“ obrađuje se i analizira povijesni izvor pojma cjelovitog odgoja te razumijevanje istog u crkvenim dokumentima, kod domaćih i stranih autora, a posebno u cjelovitom humanizmu Jacquesa Maritaina. Druga točka pod naslovom „Izabrani teološko-pedagoški naglasci o cjelovitom odgoju“ ističe kršćansku antropologiju kao temelj i izvor ispravnog oblikovanja sadržaja cjelovitog odgoja uzimajući u obzir suvremene vrijednosne okolnosti koje zahtjevaju nove relacijske dinamike u samom odgojnom procesu. Treća točka rada pod naslovom „Pedagogija srca kao put cjelovitog odgoja“ bavi se povezanošću kognitivne i afektivne dimenzije osobe te potrebu za shvaćanje njezine jedinstvenost i jednosti. Takva pedagogija je u svojoj biti personalistička. Kroz rad se jasno ističe utjecaj Jacquesa Maritaina na eksplicitno oblikovanje crkvenog pristupa odgoju. Težište je stavljeno na posadašnjenje antropološko- teološko- pedagoškog pristupa cjelovitom odgoju, na kršćanski odgoj kako model cjelovitog odgoja i na njegove moguće primjene. U zaključnom dijelu rada ukazuje se na potrebu povratka na izvore katoličkog cjelovitog pristupa odgoju. Taj pristup iziskuje entuzijastičku otvorenost srca odgajatelja i odgajanika kroz vjeru u vrhovnog Učitelja Isusa Krista.

cjelovit odgoj, entuzijazam, papa Pio XI., Jacques Maritain, Gravissimum educationis, Divini illius magistri, kršćanska antropologija, crkveni odgojni nauk, pedagogija srca.

nije evidentirano

engleski

Integral Education: Theological-Pedagogical Emphases in the Light of Church Teaching

nije evidentirano

integral education, educational enthusiasm, pope Pius XI, Jacques Maritain, Gravissimum educationis, Divini illius magistri, Christian anthropology, ecclesiastical educational teaching, the pedagogy of the heart.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

91 (1)

2021.

51-72

objavljeno

0352-3101

1848-9648

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Teologija

Indeksiranost