Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI (CROSBI ID 701517)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Mezak, Jasminka DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI // POVEZANOST S PRIRODOM, ORGANIZACIJA SLOBODNOG VREMENA DJECE ŠKOLSKE DOBI I DIGITALNE TEHNOLOGIJE Rijeka, Hrvatska, 22.10.2020-26.10.2020

Podaci o odgovornosti

Mezak, Jasminka

hrvatski

DIGITALNA TEHNOLOGIJA U PROCESIMA UČENJA I POUČAVANJA TE U RAZVOJU PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI

Polazeći od današnjih generacija učenika i okruženja u kojem živimo, digitalna tehnologija igra značajnu ulogu u svakodnevnom životu, pa tako i u obrazovanju. Digitalna tehnologija može pomoći pri razumijevanju pojava u prirodi kako bi se dijete pomoću različitih simulacija, igara i sličnih aplikacija upoznalo s promjenama i pojavama u prirodi te ih moglo prepoznati, razumjeti i bilježiti u stvarnom kontaktu s prirodom. Kako bi se pripremila strategija za implementaciju informatizacije nastavnih i poslovnih procesa u Hrvatskoj, još se 2015. krenulo s CARNet-ovim pilot projektom E-škole. Integracija suvremenih metoda učenja i poučavanja u obrazovni proces uz pomoć digitalnih tehnologija uključila je izradu digitalnih obrazovnih sadržaja, scenarija poučavanja te E-labratorija – centralnog mjesta za istraživanje, testiranje i odabir digitalnih alata koji se mogu koristiti u nastavi. Nastavno na ovaj projekt pokrenut je i projekt “Škola za život” kao glavni dio kurikularne reforme u kojem se kurikularnim pristupom i promjenom klasičnih nastavnih metoda kod učenika potiče kritičko mišljenje, istraživačka nastava i razvijaju kompetencije rješavanja problema. Jedna od međupredmetnih tema čiji se kurikulum provodi dvije školske godine u svim školama je “Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije”, kojom tehnologija postaje sredstvo u obrazovnom kontekstu. Mogućnost primjene ove teme u svim predmetnim kurikulumima, kao i njezin naglasak na povezivanju različitih područja, predmeta i tema osigurava dodatnu mogućnost razvoja za svu djecu. Vrlo je važno da učitelji steknu nove kompetencije koje se očituju u digitalnoj pismenosti i aktivnom korištenju IKT. Samoedukacija i stručna usavršavanja mogu pomoći učiteljima kako bi se osposobili za rad u novim uvjetima koji se vrlo brzo mijenjaju te kako bi bili motivirani za uvođenje inovacija u kreiranju nove obrazovne sredine. Primjena i uporaba informatičko-komunikacijske tehnologije u nastavi jače potiče intelektualnu aktivnosti učenika jer pobuđuje dinamičnost nastave, a samim time pozitivno utječe na povećanje motivacije za učenje. Korištenje digitalnih uređaja u nastavi i izvannastavnim aktivnostima potiče kreativnost nastave te neprekidnom interakcijom i brzom povratnom informacijom sadržaje poučavanja čini atraktivnijim i zanimljivijim za učenike. Digitalne aplikacije omogućuju učenicima kreativno izražavanje, stvaranje umnih mapa, interaktivnih radova, crteža i plakata, zvučnih zapisa, animacija i filmova kojima mogu predstaviti sebe i svijet koji ih okružuje. Učenici mogu putem tehnologije pokazati svoju kreativnost i inovativnost predstavljanjem svojih ideja i stvaranjem novih sadržaja te iskazati svoju originalnost kombiniranjem i preuređivanjem postojećih znanja i sadržaja. Također, tehnologija im omogućava razvijanje komunikacijskih vještina i suradničkih kompetencija pri istraživanju i upravljanju informacijama. Osim toga tehnologija se može iskoristiti i u poticanju značajnijih susreta djece s prirodom. Igranje i igra dio su dječjeg života, a upravo u igrama mjesto, prostor i priroda igraju glavnu ulogu u određivanju pravila i interakcija za savladavanje igre. Ubrzani razvoj i široko rasprostranjeni pristup mobilnim informacijama, komunikaciji i geoprostornim tehnologijama potaknuli su razvijanje niza aplikacija koje predstavljaju varijacije igara u stvarnom svijetu ili su na neki drugi način povezane sa stvarnim svijetom. Vrlo je važno da učenici spoznaju pozitivne i negativne strane korištenja digitalne tehnologije te razumiju kako ona utječe na osobni i društveni razvoj ljudi, njihovo zdravlje i okoliš.

IKT, digitalna pismenost, učenje kroz igru, razredna nastava

nije evidentirano

engleski

DIGITAL TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING PROCESSES AND IN THE DEVELOPMENT OF SCIENTIFIC LITERACY

nije evidentirano

ICT, digital literacy, play based learning, primary school education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

POVEZANOST S PRIRODOM, ORGANIZACIJA SLOBODNOG VREMENA DJECE ŠKOLSKE DOBI I DIGITALNE TEHNOLOGIJE

pozvano predavanje

22.10.2020-26.10.2020

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti