Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini (CROSBI ID 701515)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Koludrović, Morana Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini // Zbornik radova. XXVI naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“. Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika / Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana (ur.). Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2021. str. 97-100

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana

hrvatski

Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini

Kurikulumske reforme odraz su i potreba gospodarskih, društvenih, kulturnih, vrijednosnih, odgojno – obrazovnih i drugih težnji određenog društva, odnosno vremena. Nastaju kao rezultat krize obrazovanja u razdoblju kada odgojno – obrazovnih sustavi nisu u mogućnosti pratiti, ali i predvoditi promjene koje se događaju u društvu (Vrcelj, 2000). Da bi reforme bile uspješne, potrebno je na temelju rezultata istraživanja utvrđivati koje su promjene prioritetne i kojim ih tempom treba provoditi, koji pristup izrade kurikuluma će se koristiti i zašto, koje su glavne zapreke i kakvi su resursi potrebni za uspješno provođenje kurikulumske reforme. Za uspješnost same kurikulumske reforme nužno je pridržavati se metodologije izrade kurikuluma utemeljene na kurikulumskom ciklusu. Kurikulumski ciklus, kao temelj metodologije izrade kurikuluma uključuje nekoliko glavnih faza. Prva faza je analiza potreba (Krajnc, 1989 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019), odnosno planiranje kurikuluma (El Sawi, 1996), a podrazumijeva provođenje istraživanja kojima će se utvrditi potrebe i koraci koji su nužni za izradu kurikuluma. Analiza potreba je temelj za planiranje i izradu kurikuluma kao sljedeću fazu izrade kurikuluma, nakon koje slijedi implementacija kurikuluma. Posljednju fazu čini evaluacija kurikuluma kojom se provjerava učinkovitost same reforme (Krajnc, 1989 ; El Sawi, 1996 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019). Za uspješnost kurikulumske reforme svaka od navedenih faza zahtijeva istraživanja kako bi se ispitala učinkovitost istih.

kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istraživanja, kvantitativna istraživanja

nije evidentirano

engleski

The importance and research types of implementation curriculum reforms at the national level

nije evidentirano

curriculum ; school reform ; qualitative research ; quantitative research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-100.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana

Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu

978-86-7447-154-8

Podaci o skupu

26. naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa"

predavanje

12.03.2021-13.03.2021

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice