Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini (CROSBI ID 701515)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana
hrvatski
Važnost i vrste istraživanja u provođenju kurikulumskih reformi na nacionalnoj razini
Kurikulumske reforme odraz su i potreba gospodarskih, društvenih, kulturnih, vrijednosnih, odgojno – obrazovnih i drugih težnji određenog društva, odnosno vremena. Nastaju kao rezultat krize obrazovanja u razdoblju kada odgojno – obrazovnih sustavi nisu u mogućnosti pratiti, ali i predvoditi promjene koje se događaju u društvu (Vrcelj, 2000). Da bi reforme bile uspješne, potrebno je na temelju rezultata istraživanja utvrđivati koje su promjene prioritetne i kojim ih tempom treba provoditi, koji pristup izrade kurikuluma će se koristiti i zašto, koje su glavne zapreke i kakvi su resursi potrebni za uspješno provođenje kurikulumske reforme. Za uspješnost same kurikulumske reforme nužno je pridržavati se metodologije izrade kurikuluma utemeljene na kurikulumskom ciklusu. Kurikulumski ciklus, kao temelj metodologije izrade kurikuluma uključuje nekoliko glavnih faza. Prva faza je analiza potreba (Krajnc, 1989 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019), odnosno planiranje kurikuluma (El Sawi, 1996), a podrazumijeva provođenje istraživanja kojima će se utvrditi potrebe i koraci koji su nužni za izradu kurikuluma. Analiza potreba je temelj za planiranje i izradu kurikuluma kao sljedeću fazu izrade kurikuluma, nakon koje slijedi implementacija kurikuluma. Posljednju fazu čini evaluacija kurikuluma kojom se provjerava učinkovitost same reforme (Krajnc, 1989 ; El Sawi, 1996 ; Koludrović, 2018 ; Tablin, Pannetie i Stolz, 2019). Za uspješnost kurikulumske reforme svaka od navedenih faza zahtijeva istraživanja kako bi se ispitala učinkovitost istih.
kurikulum, reforma, kurikulumski ciklus, kvalitativna istraživanja, kvantitativna istraživanja
nije evidentirano
engleski
The importance and research types of implementation curriculum reforms at the national level
nije evidentirano
curriculum ; school reform ; qualitative research ; quantitative research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-100.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Džinović, Vladimir ; Nikitović, Tijana
Beograd: Institut za pedagoška istraživanja Beograd ; Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
978-86-7447-154-8
Podaci o skupu
26. naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
predavanje
12.03.2021-13.03.2021
Beograd, Srbija